2 na 3 gości hotelowych w Polsce obawia się oszustwa podczas dokonywania rezerwacji

0
293

Badanie Adyen Hospitality Report 2024 analizuje globalne i lokalne trendy w branży hotelarskiej, z naciskiem na bezpieczeństwo płatności oraz adaptację nowych technologii. Badanie obejmuje dane z 19 krajów, w tym Polski, i ukazuje istotne wyzwania oraz zmieniające się potrzeby gości hotelowych.

Najważniejsze wnioski:

  1. Rosnące obawy o bezpieczeństwo płatności
    Ponad 68% gości hotelowych w Polsce obawia się oszustwa podczas dokonywania rezerwacji, co potwierdzają dane z hoteli – 44% z nich odnotowało wzrost prób oszustw w ciągu ostatniego roku. Straty hoteli wynikające z oszustw w skali globalnej wynoszą średnio ponad 2 miliony USD rocznie.
  2. Ewolucja preferencji płatniczych gości
    Aż 64% gości ma preferowane metody płatności przy rezerwacjach online, a 34% rezygnuje z rezerwacji, jeśli wybrana metoda nie jest dostępna. Coraz większą popularność zyskują płatności w aplikacjach (22%), cyfrowe portfele (13%) oraz opcje typu „Kup teraz, zapłać później” (4%).
  3. Oczekiwania dotyczące płynności doświadczeń
    Ponad połowa gości (58%) oczekuje płynnego doświadczenia od rezerwacji po wymeldowanie, w tym możliwości zapłaty przy zameldowaniu (45%) oraz bezpłatnego anulowania rezerwacji do 24 godzin przed pobytem (51%).
  4. Rosnące znaczenie automatyzacji i technologii
    • 58% hoteli deklaruje pełną zgodność z normami PCI, co poprawia bezpieczeństwo transakcji.
    • 24% hoteli wdrożyło w pełni zautomatyzowane procesy uzgadniania płatności, jednak 25% uważa, że administracja płatnościami ogranicza ich rozwój.
    • Nowoczesne technologie, takie jak mPOS, tokenizacja czy Tap to Pay, stają się kluczowe dla poprawy płynności i bezpieczeństwa płatności.
  5. Zróżnicowanie dostawców jako wyzwanie
    Większość hoteli (79%) współpracuje z trzema lub więcej dostawcami płatności, co komplikuje procesy i ogranicza integrację. Jednocześnie 58% hoteli planuje wprowadzenie nowych metod płatności, w tym międzynarodowych (np. WeChat).

Rozwiązania takie jak tokenizacja czy Tap to Pay umożliwiają szybsze i bardziej bezpieczne transakcje, co wpływa na lepsze doświadczenia gości. Tokenizacja zamienia dane karty na unikalny token, co pozwala na płynne transakcje podczas całego pobytu w hotelu. Podobne rozwiązania już teraz dominują w luksusowym handlu detalicznym, gdzie 75% transakcji odbywa się za pomocą funkcji Tap to Pay.

O badaniu:

Badanie Adyen Hospitality Report analizuje globalne i lokalne trendy wpływające na przedsiębiorstwa na całym świecie. Raport łączy dane biznesowe i konsumenckie z 19 krajów. Jeśli nie wskazano inaczej wszystkie dane wskazane w informacji prasowej dotyczą polskiej części badania.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 31 maja do 19 czerwca 2024 roku na grupie 7,661 przedstawicieli branży hotelarskiej (próbka badawcza wykluczała jednoosobowe działalności gospodarcze, skupiając się na firmach o wysokim potencjale wzrostu i dużych przedsiębiorstwach) oraz 31,312 konsumentów (próbki były reprezentatywne na poziomie krajowym) z Japonii, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.