Czwarta edycja Forum Horeca Idea – wydarzenia dedykowanego przede wszystkim sprzedawcom MICE, szefom sprzedaży i event managerom – dobiegła końca. Uczestnicy mieli okazję spędzić ze sobą dwa dni. W programie przywidziane były niezwykle inspirujące wystąpienia, mała rywalizacja w formie zabawy i duża dawka integracji.
Konferencja Forum Horeca Idea to wydarzenie organizowane już po raz 4. przez firmę Idea Profit. W tegorocznej edycji udział wzięło ponad 120 osób, które spotkały się w dniach 7-8 listopada w warszawskim Sound Garden Hotel.
Wydarzenie otworzył Rafał Krzycki – wydawca Horeca Business Club. Po uroczystym powitaniu gości, na scenę zaproszeni zostali Blanka Retmańska-Man – prezeska Ideaprofit oraz Rafał Baranowski – viceprezes tejże firmy, którzy wypowiedzieli kilka słów do publiczności.
Potem przyszedł czas na inspirujące wystąpienia ekspertów. Krzysztof Rzepkowski mówił m.in. o tym, jak działać, żeby odnieść sukces, nawiązywał także do różnic pomiędzy relacjami przyjacielskimi a biznesowymi i wspomniał, jakich błędów należy unikać, by nie ponosić porażek. Ewa Wilmanowicz uczyła natomiast, jak budować własną pozycję w relacji z klientem i pokazywała, jak ta relacja zmieniła się na przestrzeni lat. Zarówno pierwsze, jak i drugie wystąpienie bardzo spodobało się słuchaczom, a po dawce tej cennej wiedzy, wszyscy udali się na wspólny posiłek.
Następnie na uczestników czekało niemałe wyzwanie. Odbyła się bowiem gra ,,Hotelarski Czelendż”. Ta hotelowa rozgrywka oparta na zasadach grywalizacji, miała za zadanie przypomnienie graczom, co jest kluczem do sukcesu w ich dziedzinie. Każda z ośmiu drużyn musiała wykonanać przeróżne polecenia związane z branżą hotelarską. Trzeba było wykazać się m.in. umiejętnością dokładnego i sprawnego posprzątania pokoju hotelowego, nakrycia stolika i przyjęcia zamówienia od gości restauracji, a nawet przygotowania przekąsek. Poczynania drużyn oceniali obecni przy każdej stacji eksperci.
Po wyczerpującej rywalizacji, uczestnikom należała się chwila na odpoczynek. Wieczorem natomiast czekała na nich uroczysta gala. Na scenie po raz drugi tego dnia pojawili się: Blanka Retmańska-Man i Rafał Baranowski. Po ich wystąpieniach nadeszła chwila, na którą wszyscy czekali – ogłoszenie zwycięzców konkursów.
Pierwszą przyznaną nagrodą był tytuł SuperSprzedawcy2021. Laureatów wyłoniono w trzech kategoriach, a ich lista prezentuje się następująco:
• kategoria poniżej 10 powierzchni eventowych: Tomasz Porada (Best Western Hotel Mariacki)
• kategoria 10-20 powierzchni eventowych: Małgorzata Żółtowska (Hotel Galery 69)
• kategoria powyżej 20 powierzchni eventowych: Adriana Czerwińska (Gwiazda Morza Resort Spa&Sport).
Drugi z tytułów to SuperZaangażowani2022. Tę konkurencję również podzielono na trzy kategorie. Zwycięzcami okazały się hotele:
• kategoria poniżej 10 powierzchni eventowych: Royal Catering
• kategoria 10-20 powierzchni eventowych: Hotel Podlasie
• kategoria powyżej 20 powierzchni eventowych: Hotel Spa FALTOM.
Po uroczystym uchoronowaniu laureatów w powyższych dziedzinach, przyznano jeszcze nagrodę specjalną od supportu, a także wyróżniono drużynę, która okazała się najlepsza w grze ,,Hotelarski Czelendż”.
Z racji tego, że firma Idea Profit obchodziła właśnie swoje 10-lecie, nie mogło zabraknąć tortu. Nie obyło się również bez wzruszeń. Mimo, że dzień był bardzo intensywny, nikt nie odmówił wieczornej integracji i zabawy do białego rana.
Wtorek rozpoczął się od ,,Śniadania Mistrzów” – debaty prowadzonej przez Macieja Strausa. Przy wspólnym posiłku, odbywającym się na sali konferencyjnej, prowadzone były rozmowy, głownie o tematyce „rozgrywek cenowych”. Kolejnym punktem tego dnia były wykłady zorganizowane w mniejszych grupach. Eliza Kozica-Kamińska i Sandra Fengler poruszyły temat nowoczesnej oferty B2B. Michał Forysiak i Cezary Sarnecki przeprowadzili warsztaty z optymalnej oceny zapytań grupowych. Marta Otrębska mówiła o tym, jak umiejętnie odpowiadać na reklamacje, a Wojtek Sroka o rewolucji związanej z Google Analytics 4.
Po warsztatach przyszedł czas na pożegnania i zakończenie całej konferencji. Jak twierdzą uczestnicy, była ona bardzo owocna, nauczyła ich innego patrzenia na niektóre sprawy związane z branżą, a spędzone na niej chwile pozostaną w ich pamięci na długo.