5 sposobów na jesienną ofertę w hotelu!

0
842
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Większości obiektów hotelowych w wysokim sezonie udaje się odrobić kryzysowe zaległości. Jednak według synoptyków z IMGW stabilne i ciepłe lato rozciągnie się nawet na kilka jesiennych tygodni. Jak przygotować atrakcyjną ofertę i czym kusić Gości po sezonie?  

Jesień − coraz popularniejsza w hotelarstwie

Wysokie temperatury we wrześniu corocznie przedłużają wysoki sezon. Dotychczas przyjęło się, że wrzesień był zarezerwowany tylko dla studentów, którzy w przeciwieństwie do uczniów szkół niższych, korzystają z dodatkowego miesiąca wakacji. Początek jesiennego sezonu to jednak przede wszystkim kumulacja różnych rodzajów pobytów dla:

  • singli i rodzin bezdzietnych − unikających wypoczynku w wysokim sezonie przy dużym obłożeniu,
  • osób szukających niższych cen po wysokim sezonie,
  • aktywnych Gości, którzy szukają atrakcyjnych form fizycznego wysiłku,
  • różnych grup zawodowych organizujących pobyty, konferencje i szkolenia, czyli typowa oferta MICE.

W związku z tym pierwsze tygodnie września są coraz częściej zaliczane przez hotelarzy do wysokiego sezonu. Wyzwaniem pozostają jednak kolejne dwa miesiące, gdy spada liczba rezerwacji, a do najbliższego wzrostu popytu pozostaje jeszcze wiele czasu.

Jak przygotować ofertę na okres jesienny?

  1. Jesienią spadają nie tylko liście

Sprzyjające warunki pogodowe w okresie jesiennym to dobra prognoza do rekalkulacji kosztów. W przeciwieństwie do okresu letniego czy zimowego zużyjemy mniej energii potrzebnej do ogrzania, czy schłodzenia budynku. Powinno nam to pozwolić na redukcję kosztów i możliwość obniżenia cen pobytu. Warto pokazać w tym okresie potencjalnym Gościom, jak bardzo jest atrakcyjna oferta, bo z pewnością duża część z nich odłożyła swój urlop na późniejszy, atrakcyjniejszy cenowo okres. Ze specjalną ofertą warto zwrócić się również do swoich stałych klientów, aby odpowiednią komunikacją podtrzymać lojalną więź.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software
  1. Złota jesień w obiektywie

Walory przyrodnicze i zmiany w szacie roślinnej to jedna z najważniejszych cech jesieni w naszej części Europy. Zanim wszystkie liście spadną z drzew, warto uwiecznić je na zdjęciu, przygotowując w ten sposób wartościowy content na potrzeby social mediów i strony internetowej hotelu oraz portali agregujących sprzedaż. Taką sesję warto zrealizować we współpracy z profesjonalnym fotografem, który wykona i obrobi wystarczającą ilość zdjęć. W tym przypadku z pewnością sprawdza się popularna marketingowa maksyma − 1 obraz wart 1000 słów.

  1. Aktywność fizyczna dla wymagających

W okresie wakacyjnym warto promować wszystkie atuty obiektu, które sprzyjają aktywnemu wypoczynkowi. Baseny, sauny i siłownie będą dla wielu podróżujących opcją, która zdeterminuje ich wybór. Warto jednak zaproponować również inne atrakcje – na przykład te, które są dostępne w okolicy hotelu. Mogą to być wyznaczone trasy trekkingowe i rowerowe, spływy kajakowe lub miejsca, do których można wybrać się na wycieczkę. Na okres jesienny warto rozważyć również współpracę z lokalnymi trenerami personalnymi, którzy będą w stanie przeprowadzić krótkie serie treningowe dla Gości nastawionych na aktywny wypoczynek.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software
  1. Kuchnia lokalna i sezonowa

Sezon jesienny sprzyja licznym, kulinarnym podróżom. To właśnie w tym okresie pojawiają się tak popularne warzywa: dynia, ziemniak, cebula, kukurydza, kapusta, bakłażany czy jarmuż. Przygotowywane z nich potrawy mogą być dużą atrakcją, szczególnie gdy w składniki zaopatrzymy się u lokalnych rolników. Jesień to również okres coraz popularniejszego w Polsce winobrania, które regularnie odbywa się w województwach dolnośląskim i małopolskim. Degustacjom win towarzyszą wówczas liczne wydarzenia, koncerty i spotkania artystyczne. Własne winobranie w połączeniu z sezonowymi atrakcjami kulinarnymi mogą się okazać cenną inspiracją do kilkudniowej podróży.

  1. Długi, jesienny weekend

W jesiennym kalendarzu nie znajdziemy tak dużo dni wolnych od pracy, jak w pierwszej połowie roku. Jednak wiele osób lubi wykorzystać zaległe dni urlopu na „dłuższe weekendy” a to sprzyja przygotowaniu specjalnej, weekendowej oferty, np. tematycznej.

Jak widać, istnieje wiele pomysłów na to, jak przyciągnąć Gości do hotelu po sezonie. Pamiętaj, że pomimo intensywnego, wakacyjnego czasu warto przygotować specjalną ofertę na jesień, aby jak najszybciej poinformować o niej Gości poprzez stronę internetową, social media i newsletter. Dobrym pomysłem na jej promocję będzie też umieszczenie odpowiedniego baneru w recepcji. Dzięki temu Goście zawczasu dowiedzą się o zniżkach i specjalnych pakietach jesiennych co zachęci ich do zaplanowania pobytu w hotelu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.