Wybór odpowiedniego oprogramowania do zarządzania restauracją może być wyzwaniem. Na rynku dostępnych jest wiele różnych aplikacji, a każda z nich oferuje unikalne funkcje i możliwości. Poniżej przedstawiamy pięć popularnych typów programów, które mogą okazać się niezwykle pomocne w prowadzeniu działalności gastronomicznej i jednocześnie przyczynić się do realnego wzrostu zysków.
Aplikacje do prowadzenia restauracji usprawniają obsługę klienta, automatyzują płatności, ułatwiają zarządzanie magazynem, a także pozwalają na analizę danych i tworzenie programów lojalnościowych. Wszystko to przekłada się na wzrost wydajności, kontrolę nad kosztami, lepsze relacje z klientami i finalnie – zwiększenie zysków restauracji. Inwestycja w tego typu rozwiązania może okazać się kluczowa dla rozwoju biznesu gastronomicznego. Jakie typy aplikacji są absolutnym must have dla nowoczesnych restauratorów?
1. Systemy POS (Point of Sale)
Systemy POS są podstawą sprawnej obsługi transakcji, śledzenia zamówień, zarządzania zapasami i monitorowania sprzedaży. Mogą one zostać zintegrowane z drukarkami paragonów, terminalami płatniczymi i innymi urządzeniami, usprawniając codzienną pracę restauracji. Pozwalają również generować raporty, na podstawie których można wejść w głęboką analitykę przy użyciu dodatkowych programów.
2. Zarządzanie rezerwacjami i zamówieniami online
Aplikacje tego typu pozwalają na zarządzanie rezerwacjami stolików, przyjmowanie zamówień online i integrowanie się z systemami POS. Pomagają w uniknięciu problemów związanych z nadmiernym obłożeniem lokalu i zapewnia płynną obsługę klienta. W znacznym stopniu eliminują też ryzyko popełnienia błędu przez człowieka. Gościom dają z kolei możliwość składania zamówień bez wychodzenia z domu i poznawania opinii innych osób o lokalu jeszcze przed skorzystaniem z usług.
3. Zarządzanie dostawami i zapasami
Aplikacje jak cheff.it pomagają w śledzeniu stanu zapasów, składaniu zamówień u dostawców, zarządzaniu dostawami i minimalizowaniu marnowania produktów. Dzięki nim restauracja może zoptymalizować procesy magazynowe i obniżyć koszty prowadzenia działalności; zdobyć argumenty do negocjacji z dostawcami; poznać realne food costy swoich dań czy zyskać nieograniczony dostęp do dokumentów zakupowych i receptur. Program ten pozwala również na wieloaspektowe analizy finansowe.
4. Monitorowanie opinii i mediów społecznościowych
Coraz większą popularność zyskują narzędzia, które pozwalają restauratorom na bieżąco monitorować opinie klientów, zarządzać reputacją online i śledzić aktywność w mediach społecznościowych. Pozwala to na szybką reakcję na negatywne komentarze i budowanie pozytywnego wizerunku restauracji oraz wyciąganie wniosków, na podstawie których tworzone są dalsze strategie rozwoju.
5. Zarządzanie personelem
Aplikacje takie jak Kadromierz ułatwiają planowanie grafików, rejestrowanie czasu pracy personelu, zarządzanie urlopami oraz komunikację w zespole. Umożliwiają również sięganie do zaawansowanych raportów i statystyk oraz prowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów. Dodatkowym ułatwieniem może być możliwość pobrania przez pracowników dedykowanej aplikacji na smartfon, która pozwala ograniczyć czas na wypełnianie dokumentów do minimum.