5 wskazówek jak zwiększyć sprzedaż online

0
151
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Dostawy w gastronomii to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów tej branży. Tylko w ubiegłym roku jego wartość wzrosła o 14,9 proc. Na tak dynamiczny wzrost wpływ mają zarówno nowe nawyki konsumentów, jak i technologie, które upraszczają proces obsługi zamówień. Jak zwiększyć sprzedaż dań z dostawą i wyeliminować wysokie koszty operacyjne?

Gastronomia stawia na delivery

Według raportów, zamówienia na wynos w ubiegłym roku świadczyło blisko 70 proc. lokali. W tym samym czasie wzrosło przede wszystkim zainteresowanie tego typu ofertą ze strony konsumentów. Dodatkowo aż ponad połowa ankietowanych odpowiedziała, że chętnie korzysta z ofert lokali, których wcześniej nie znała. W takich warunkach sektor delivery ma w 2025 roku przebić pandemiczny rekord. Do tego czasu powstanie pewnie wiele nowych lokali działających w formule dark kitchen, a dotychczas funkcjonujące na rynku restauracje będą wystawione na wzmożoną konkurencję. Jak wykorzystać popularność dostaw i pozyskiwać klientów w tych warunkach?

  1. Pojedynek na menu

Według badań rynku delivery aż 60 proc. klientów wybór restauracji opiera o ciekawe propozycje w menu. Chociaż od lat wśród zamówień dominują: pizza, burgery i kuchnia tradycyjna, to coraz częściej otwieramy się na nowe propozycje. Niektóre lokale sprzedają w Internecie potrawy, które są inne niż te, które oferują stacjonarnie. Robią to najczęściej pod nowymi, tymczasowymi markami, aby dzięki efektowi świeżości pozyskać nowych klientów na małych, lokalnych rynkach. Warto śledzić aktualne trendy i wykorzystać wszystkie zasoby i możliwości – takie jak własne kanały zamówień online, aby prezentować klientom szeroką ofertę dostosowaną do ich oczekiwań.

  1. Dostosuj sprzedaż i segmentuj ofertę

Dzięki wykorzystaniu technologii informatycznych w gastronomii możemy nie tylko zautomatyzować, przyspieszyć i usprawnić proces sprzedaży potraw na wynos, ale także pozyskać wiele cennych danych. Aplikacje do zamówień online pozwolą nam przeanalizować lokalny rynek i poznać nawyki naszych klientów. Co więcej, według badań drugim czynnikiem wpływającym na wybór restauracji jest atrakcyjna cena dostawy. W związku z tym warto zredukować tę kwotę do minimum, albo wprowadzić opcję darmowego dostarczenia potrawy od określonego limitu wartości zamówienia. Ponadto, dzięki raportom z POS możemy mieć wgląd do całej aktywności zamówieniowej i dostosować menu, aby generowało możliwie największy zysk. Warto też postawić na promocje, które pozwalają wyróżnić się spośród setek ofert innych lokali i przyciągnąć uwagę zamawiających.

  1. Zintegruj zamówienia online z systemem POS

Agregatory to dla wielu restauracji doskonałe narzędzie do promocji i zbierania większej liczby zamówień. Aby nie pogubić się między platformami, warto wykorzystać moduł systemu POS − Delivery Integration Service, które integruje dane. Dzięki temu otrzymujemy w jednym miejscu wszystkie zamówienia wraz z najważniejszymi informacjami. To rozwiązanie pozwala również na jednoczesne zarządzanie sprzedażą na wszystkich platformach agregujących sprzedaż (Uber Eats, Glovo czy też Pyszne.pl). Dzięki niemu możemy m.in. określić pozycje menu wystawione do sprzedaży, jak i określić czas i dni tygodnia kiedy realizujemy dostawy. W ten sposób zyskujemy kontrolę nad wszystkimi kanałami sprzedaży i eliminujemy możliwość błędnej obsługi zamówień.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software
  1. Postaw na zamówienia ze strony internetowej restauracji

Sprzedaż za pomocą platform zewnętrznych ma wiele mocnych, ale i słabych stron. Warto jednocześnie rozwijać swoją własną, niezależną i pozbawioną prowizji platformę. Wykorzystując do tego stronę internetową restauracji, możemy w pełni kontrolować i zarządzać ofertą dań na wynos. Pomocne będzie ty narzędzie, które pozwala w pełni zintegrować system POS z zamówieniami spływającymi ze strony internetowej. Ta funkcjonalności pozwoli nam nie tylko na sprzedaż bez dodatkowych prowizji, ale także na samodzielne kreowanie oferty i zawartości prezentowanej na stronie internetowej.

  1. Jedzenie, które dobrze podróżuje

Rynkowe badania, które analizują oczekiwania klientów względem dostaw, pokazują, że aż 65.3 proc. badanych ma takie same oczekiwania wobec dań w dostawie, jak na miejscu. Warto dobrze zaplanować dystrybucję posiłków wydawanych na zewnątrz, aby nie zawieść odbiorców. Dotyczy to nie tylko termicznego zabezpieczenia przed szybkim wychłodzeniem, ale np. osobnego podania sosów do samodzielnego użycia. Posiłki w dostawie powinny być również dobrze zabezpieczone przed deformacją. W przypadku zamówień zbiorczych koniecznie należy pamiętać o opisywaniu dań.

Zamówienia wydawane na zewnątrz, które spływają przez Internet to coraz większy sektor gastronomii. Warto na bieżąco obserwować i analizować wszystkie trendy, żeby dostosowywać ofertę do najnowszych oczekiwań rynku. Przy zachowaniu jakości i smaku potraw oraz korzystaniu z technologicznego wsparcia można śmiało konkurować na wciąż rozwijającym się rynku delivery.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.