Poniżej znajduje się pomocny przewodnik, pokazujący jak uczynić witrynę Twojego hotelu piękną i gotową do zarabiania w 2019.
Angażująca Opowieść
– Strony podróżnicze osiągające największy sukces, oferują swoim odwiedzającym natychmiastowe odczucie celu wyprawy. Czy to prezentują ostry miejski klimat, czy rajską wyspę osobowość hotelu musi być na pierwszym miejscu. Aby pozostać w zgodzie z wartościami swojej marki, powinieneś dążyć do tego aby wygląd strony w autentyczny sposób reprezentował Twój hotel.
– Pozwól swoim przyszłym gościom sfotografować się na miejscu. Imponujące pełnoekranowe filmy i zdjęcia w wysokiej jakości mogą stanowić tło – zachęcając do rezerwacji zamiast zniechęcać. Tworzenie ładnego wyglądu jest inwestycją, która zwraca się po czasie.
– Wzbogać projekt swojej strony o treść wywołującą emocje, wyszczególnij korzyści zamiast dodatków. Nagłówek strony Twojej restauracji ustaw na „Spróbuj Prawdziwych Śródziemnomorskich Smaków” zamiast „Specjalność w owocach morza”. Przekonaj się do wzniosłych słów, takich jak „Zanurz się w luksusie” czy „Doświadcz magicznych momentów”.
Możliwość bezpośredniej rezerwacji
– W czasach ostrej konkurencji oraz rosnących opłat prowizyjnych, hotele starają się dopracować do perfekcji możliwość rezerwacji bezpośredniej. Najpotężniejszym narzędziem w ich arsenale jest mądrze zaprojektowana strona oferująca przejrzystą nawigację oraz uproszczony proces rezerwacji.
– Zgodnie z najlepszą zasadą projektowania, panel rezerwacyjny( lub przynajmniej przycisk SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ lub ZAREZERWUJ TERAZ) powinny być widoczne przez cały czas. Wyszczególnienie plusów bezpośredniej rezerwacji, czy wiadomości typu DARMOWE WIFI mogą skutecznie zachęcić klientów.
– Oprócz panelu rezerwacji na stronie głównej, plusy bezpośredniej rezerwacji powinny być widoczne we wszystkich kluczowych miejscach. Strony z pokojami oraz specjalnymi ofertami są zazwyczaj najczęściej odwiedzanymi miejscami na każdej stronie hotelowej. Warto zrobić z tego użytek.
Mobilna wersja strony
– Jako że przeglądanie sieci na urządzeniach przenośnych stało się znacznie popularniejsze niż na komputerach, umieszczenie mobilnej wersji witryny jest aktualnie konieczne w przypadku hoteli. Sprawnie działająca witryna jest idealnym rozwiązaniem. Używając elastycznych szablonów wykryje rozmiar ekranu odwiedzającego i dostosuje się do urządzenia. Niezależnie od tego czy jest to tablet, smartfon czy laptop.
– Aby zmaksymalizować jej użyteczność powinniśmy uderzać w prostotę. Przyciski wykonujące konkretne akcje, powinny być umieszczone na środku aby były dokładnie widoczne. Menu mają być krótkie i przejrzyste, a proces rezerwacji uproszczony do granic możliwości. Ponieważ użytkownicy nawigują przy pomocy kciuka, kluczowe funkcje muszą być w zasięgu ręki.
Miej na uwadze, że Twoja mobilna wersja strony może nie być dokładną kopią jej komputerowej wersji. W celu krótszego czasu ładowania lub lepszego dopasowania do wymiarów ekranu niektóre funkcje mogą być pominięte lub zmienione w wersji kieszonkowej.
Mikro interakcje
– Mikro interakcje są małymi reakcjami, które zauważają użytkownicy po wykonaniu pewnych działań na stronie. Mogę one być wyrażane na wiele sposobów takich jak dźwięki, animacje czy dzwonki. Mogą one być tak proste jak przesuwanie się obrazów, w momencie kiedy użytkownik najedzie na nie myszką.
– Interakcja z widownią tworzy pewnego rodzaju poczucie kontroli – przekształcając biernych oglądających w chętnych do podjęcia interakcji. Te wizualne oraz dźwiękowe wskazówki sprawiają, że oglądający są bardziej świadomi swoich działań na stronie co zwraca ich uwagę na pewne funkcje.
– Przywitanie oraz zachwycanie użytkownika, mikro interakcje dają również natychmiastową informację zwrotną oraz tworzą zaangażowanie.
Pogrubione nagłówki
– Nagłówki przyciągające uwagę, mogą mieć naprawdę duże znaczenie. Nie tylko pomagają przekazywać ważne informacje, ale i automatycznie pomagają określić charakter Twojej witryny. Jaka jest osobowość Twojej marki? Klasyczna, kanciasta, figlarna? Znajdź idealną czcionkę aby pasowała do jej charakteru.
– Odwiedzający często jedynie rzucają okiem na witrynę, lecz odważne stwierdzenia mogą bardziej ich zaangażować oraz zatrzymać na dłużej.
– Wraz z rozwojem technologii, projektanci mają teraz więcej możliwości wyboru nietypowych czcionek, bez utraty czytelności na urządzeniach mobilnych.
Asymetria oraz nietypowe kształty
– Przełamując tradycyjne zasady projektowania, możemy nadać stronom unikalny wygląd. Jeżeli chcesz pokazać młodą, rozwijającą się markę rozważ wprowadzenie gotowych koncepcji.
– Asymetryczny układ strony sprawia, że wygląda ona o wiele bardziej dynamicznie i ekscytująco. Odwiedzający będą bardziej usatysfakcjonowani, a przy okazji zostaną na dłużej.
– Nietypowy rozkład, wiele warstw, kolorów, ilustracji to tylko jedne z wielu sztuczek jakie można wykorzystać aby wyróżnić naszą witrynę na tle innych.
Nietuzinkowe Menu i Nawigacja
– Duże menu rozszerzające się wzdłuż, lub na całą szerokość strony przynoszą więcej ruchu. Są one idealne dla hoteli z bogatą ofertą jak np. spa, golf, wesela, czy lokale gastronomiczne
– Utrzymanie menu nawigacyjnego w ustalonym miejscu (np. na górze strony ) umożliwia użytkownikom łatwe przełączanie się z dowolnego miejsca na stronie oraz utrzymanie panelu rezerwacyjnego ciągle w zasięgu wzroku. Poprawna nawigacja zachęca do pozostania dłużej na stronie oraz zwiększa ogólną liczbę odwiedzin.
– Pionowa nawigacja może łatwo przedstawić wiele opcji, co czyni ją idealną dla stron typu pokoje oraz oferty specjalne. Taki design daje natychmiastowy podgląd na wszystkie dostępne opcje w jednym miejscu.
Aró Digital Strategy to firma zajmująca się projektowaniem stron www oraz cyfrowym marketingiem z ponad 20 letnim doświadczeniem. Specjalizują się w dostarczaniu rozwiązań technologicznych, elegancko zaprojektowanych interfejsów dla www oraz cyfrowymi strategiami dla hoteli i luksusowych marek. Jako cyfrowa agencja marketingowa dla hoteli, Aró Digital Strategy zmieniło ponad 300 działających biznesów online, dzięki wysiłkom w zakresie SEO, email marketingu, reklam pay-per-klik, zaangażowaniu odwiedzających oraz analizie przeprowadzonych zmian.