Pierwsza placówka Mlekovity powstała 90 lat temu w Wysokiem Mazowieckim. Zatrudniała wówczas 30 osób i produkowała wyłącznie sery i masło. Od 1928 roku wiele się jednak zmieniło. Obecnie zakład może pochwalić się asortymentem w postaci 1000 różnych produktów wytwarzanych w 20 zakładach na 600 liniach produkcyjnych przez około 5 tys. osób. Także bogata sieć firmowych sklepów pozwala konsumentom na zapoznanie się z całym wachlarzem produktów Mlekovity. Jak mówi Prezes Dariusz Sapiński, pełnią one jednak bardziej funkcję informacyjną niż komercyjną. Chlubą właściciela jest też posiadanie dwóch zakładów, które są w pełni wyposażone w roboty.
Zarząd nie ukrywa zadowolenia z rozwoju firmy, szczególnie na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza, kiedy to Mlekovita stała się największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Tylko w minionej dekadzie na inwestycje przeznaczono środki w wysokości blisko miliarda złotych. Ostatnim dużym przedsięwzięciem była budowa fabryki proszków mlecznych w Wysokiem Mazowieckim. Projekt pochłonął około 320 mln zł, a w jego efekcie powstał zakład składający się z 11 budynków, uznawany za jeden z najnowocześniejszych tego typu na Starym Kontynencie. Także Ministerstwo Gospodarki sklasyfikowało go jako inwestycję o istotnym znaczeniu dla krajowej gospodarki na lata 2011-2020.
Podczas jubileuszowej konferencji został również podpisany list intencyjny między Mlekovitą a spółką PGNiG Obrót Detaliczny. Porozumienie dotyczy dostaw skroplonego gazu m.in. z terminalu LNG w Świnoujściu do zakładu produkcyjnego w Zakopanem, a także gazu ziemnego z sieci gazociągowej o łącznej mocy 322 GWh na 2019 rok. Podlaska spółdzielnia, posiadając łącznie 25 umów, jest jednym z największych klientów PGNiG.
Z myślą o sektorze HoReCa firma otworzyła natomiast pierwszą w Polsce, a jedną z nielicznych w Europie linię do produkcji specjalnego rodzaju sera do cheeseburgerów, którego plastry nie sklejają się, mimo iż nie są od siebie odseparowane.