General Aviation dotyczy prywatnego i komercyjnego ruchu lotniczego, ale nie obejmuje lotów rozkładowych ani wojskowych. Jak podkreśla prezes Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju, lotnisk typu general aviation, z których mogłyby korzystać firmy działające już na terenie kraju, a które oferują przeloty małymi samolotami, wciąż brakuje.
„Intensywnie inwestujemy w rozwój lotnictwa. Przystępujemy właśnie do budowy pasa na lotnisku w Gliwicach, żeby było całoroczne i mniej uciążliwe dla otoczenia. Inwestujemy również w rozwój technologii lotniczej” – zapowiedział Bogdan Traczyk.
Rozbudowa cywilnego, sportowego Lotniska Gliwice-Trynek, z którego do tej pory korzystali głównie członkowie Aeroklubu Gliwickiego, z pewnością ułatwi funkcjonowanie wielu lokalnym firmom, przedsiębiorstwom i inwestorom, dla których kluczowa jest sprawna komunikacja z pozostałymi ośrodkami w Polsce. Dobra lokalizacja i imponujący rozmiar aeroportu umożliwiają wydzielenie obszaru nie tylko dla ruchu cargo i transportu biznesowego, ale także dla publicznego transportu lotniczego na niewielką skalę.
Źródło: Aeroklub Gliwice