Przewoźnik złożył wniosek o ogłoszenie niewypłacalności 12 września 2018. Po upublicznieniu tej informacji pojawiło się wiele spekulacji dotyczących dalszego funkcjonowania stołecznej spółki. Z informacji rozpowszechnionych przez portal pasażer.com wynika, że linie lotnicze zredukują flotę zarejestrowaną w naszym kraju najprawdopodobniej do zaledwie jednego samolotu. Do tej pory przewoźnik korzystał w Polsce z 12 samolotów Airbus A320 oraz A321, mogących zabrać na pokład od 180 do 220 pasażerów.
Ograniczenie floty do jednego samolotu zarejestrowanego na polskim AOC w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego nie oznacza natomiast, że program czarterowy linii również zostanie zredukowany wyłącznie do jednej maszyny. Pasazer.com donosi, że w ramach operacji wet-lease międzynarodowy przewoźnik z siedzibą w Warszawie ma nadal obsługiwać rodzimy rynek większą liczbą samolotów zakontraktowanych wewnątrz grupy lub pochodzących od dostawców z zewnątrz.
With positions available in Poland and Lithuania as well as Floating Contracts on a 20/10 commuting roster, we would love to speak to you If you are currently operating as an A320 TRE/TRI/LTC, click the link for more information https://t.co/83Vocdf3u4 #ILoveToFly #Pilots pic.twitter.com/zXMn62pNAN
— MCG International (@intlMCG) September 7, 2018