Łączna liczba zamówień niemieckiego przewoźnika na samoloty A320neo i A321neo wynosi aktualnie 149, z których 13 zdążyło już zasilić jego szeregi. 10 z 27 nowych samolotów jest dedykowanych grupie SWISS, natomiast reszta ma obsługiwać loty pozostałych przewoźników należących do Grupy Lufthansa AG.
Maszyny oznaczone są skrótem „Neo”, czyli „new engine option”, a to dlatego, że będą napędzane przez silniki Pratt & Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Nowatorskie technologie zastosowane w silnikach w połączeniu z aerodynamicznymi końcówkami skrzydeł (tzw. winglety) mają skutkować redukcją zużycia paliwa aż o 20% w przeliczeniu na pasażerokilometr.
Podobnie jak inne samoloty Lufthansy z serii A320, A320neo i A321neo posiadają fabrycznie wbudowane generatory wirów redukujące hałas. W momencie startu A320neo osiąga około 50% mniejszy poziom hałasu niż w przypadku innych samolotów tego typu.
#Lufthansa Group Orders Additional 24 A320neo and three A321neo #Swiss https://t.co/pzbd6rTzgm pic.twitter.com/YZyPbGWs0Y
— Aviation Tribune (@AviationTribune) October 1, 2018