McDonald’s regularnie uczestniczy w badaniach, które są prowadzone z udziałem osób partycypujących w procesie rekrutacji. Szkolenia przechodzą pracownicy wszystkich restauracji należących do tej globalnej sieci. Przedsięwzięcia związane z nabywaniem kompetencji przez kandydatów były częścią kampanii pod hasłem „Witamy w zespole McDonald’s”. Miała ona na celu również umocnienie wizerunku marki.
Jury doceniło m.in. fakt, że specjaliści przeprowadzający nabory do McDonald’s całkowicie zmienili materiały rekrutacyjne i dopasowali je do oczekiwań każdego z kandydatów. Działania te poprzedził projekt wewnętrzny pod nazwą „Angażująca rekrutacja”.
„Pracując nad kampanią employer brandingową, od początku wiedzieliśmy, że jednym z kluczy do sukcesu będzie poprawa doświadczeń osób zainteresowanych pracą w naszej organizacji. Zmapowaliśmy więc podróż kandydata, przyjrzeliśmy się poszczególnym elementom procesu rekrutacyjnego i pracowaliśmy nad każdym z nich, tak by ułatwić i uprzyjemnić aplikowanie do McDonald’s i rozmowy rekrutacyjne z nami. Wsłuchaliśmy się w potrzeby kandydatów, wdrożyliśmy wnioski z badań. Uprościliśmy proces i zapewniliśmy, że osoby rekrutujące wiedzą, jak prowadzić rozmowy z kandydatami. Obecnie nadal badamy satysfakcję kandydatów i szukamy kolejnych możliwości poprawy. Konkursowa nagroda dodatkowo nas do tego motywuje” – wspomina Tomasz Polewczyński, Konsultant ds. Reputacji Pracodawcy i Zaangażowania.