Branża gastronomiczna pod lupą organu celno-skarbowego

0
1177
Jak wynika z oficjalnego komunikatu Krajowej Administracji Skarbowej, zaraz obok budownictwa i mechaniki pojazdowej, branża gastronomiczna najbardziej narażona jest na obecność tzw. szarej strefy. Wszystkie sektory znajdą się pod szczególną kontrolą administracji rządowej w ramach akcji „Stop szarej strefie”.

25 października rozpoczęła się wysyłka pism do firm działających w każdej z wymienionych branż. W dokumencie załączona jest informacja podatkowa oraz komunikat o zagrożeniu szarą strefą. Krajowa Administracja Skarbowa proponuje możliwość korekty podatku oraz uregulowania wszelkich zaległości. Działania organu celno-skarbowego dają przedsiębiorcom możliwość uniknięcia przymusowej kontroli podatkowej. Od momentu otrzymania pisma inwestorzy w ciągu dwóch tygodni będą mogli wprowadzić korekty rozliczeń podatkowych, a w efekcie wdrożyć czynności naprawcze.

„Zadaniem Krajowej Administracji Skarbowej jest ochrona legalnie działających firm i zasad uczciwej konkurencji. Realizując to zadanie współpracujemy z organizacjami przedsiębiorców i reagujemy na sygnały o nieprawidłowościach, zgłaszane nam przez konsumentów. Informacje, które otrzymujemy najczęściej, dotyczą sprzedaży towarów oraz usług poza ewidencją podatkową. Dlatego prowadzimy intensywne działania kontrolne w zakresie prawidłowości ewidencjonowania obrotów za pomocą kas fiskalnych, wydawania paragonów i wystawiania faktur. Naszym celem jest wyrównanie szans na biznesowy sukces. Reagujemy na oczekiwania tych, którzy chcą aby rynek usług funkcjonował na równych dla wszystkich zasadach” – mówi Marian Banaś, szef Krajowej Administracji Skarbowej.

„Obserwujemy gastronomię, widzimy, że ten rok był bardzo dobry dla branży, ale w deklarowanych obrotach aż takich sukcesów nie widać. W branży motoryzacyjnej wiele zakładów nawet nie przekracza kwoty 200 tys. zł obrotów, a ich rentowność jest bardzo niska. Z drugiej strony nikogo z nas nie dziwi, że na usługę czasami trzeba czekać nawet kilka lub kilkanaście dni w związku z dużą liczbą klientów” – dodaje Przemysław Krawczyk, dyrektor departamentu nadzoru nad kontrolami w Ministerstwie Finansów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.