5. edycja Event Biznes – przyszłość branży wydarzeń okiem ekspertów

0
1295
Stowarzyszenie Branży Eventowej 19 października br. zaprosiło po raz kolejny managerów, dyrektorów działu marketingu, specjalistów ds. zakupów oraz członków zarządów, odpowiedzialnych za komunikację i marketing, ekspertów PR i HR na 5. edycję Konferencji Event Biznes. Kilkuset specjalistów branży eventowej zarówno z Polski, jak i z zagranicy spotkało się w Ptak Warsaw Expo, gdzie zapoznało się z szerokim kompendium wiedzy na temat event marketingu. Patronem medialnym wydarzenia był m.in. portal Horeca Business Club.

Założeniem programu 5. edycji Event Biznes było przedstawienie możliwości zastosowania narzędzi event marketingu w różnych aspektach działalności przedsiębiorstw, instytucji, czy stowarzyszeń. Marta Chmielewska – Dyrektor Programowa Konferencji oraz Prezes Zarządu SBE – podkreśla, że tegoroczna edycja Event Biznes miała pomóc w znalezieniu skutecznych metod radzenia sobie z wyzwaniami przemysłu spotkań w XXI wieku. Dodaje, że program wydarzenia skonstruowano tak, aby uczestnicy konferencji mieli jak najszerszy dostęp do najnowszych, użytecznych w codziennej pracy, przekazywanych przez wybitnych specjalistów informacji oraz inspiracji.

Podczas konferencji Event Biznes uczestnicy otrzymali praktyczne rozwiązania w zakresie event marketingu. Zapoznali się ze światowymi trendami i doświadczeniami praktyków w obszarze kreowania eventów. Mogli posłuchać o wynikach analiz trendów w socjologii, marketingu, a także błyskawicznym rozwoju nowych technologii. Ważnym punktem dnia była wymiana doświadczeń pomiędzy praktykami stosującymi event marketing w swoich strategiach budowania marki, promocji oraz kompleksowym zarządzaniu produktem/usługą poprzez eventy. Program podzielono na pięć bloków tematycznych:

1. Wyzwania
2. Nowe technologie
3. Event w zintegrowanej komunikacji marketingowej
4. Event w Employer brandingu
5. Przepisy prawa i standardy.

W ramach wyżej wymienionych obszarów zaprezentowano przekrojowe analizy, studium przypadków projektów z wykorzystaniem różnego rodzaju wydarzeń, zmiany w przepisach, dotyczących organizacji wydarzeń, odpowiedzialności organizatorów itp. Do tego należy dodać opinie zaproszonych ekspertów i praktyków. Z okazji piątej, jubileuszowej edycji konferencji Event Biznes jeden z bloków tematycznych poświęcony był celebracji, która często jest głównym celem eventów. Poprowadzony został przez wybitnego polskiego językoznawcę prof. Jerzego Bralczyka.

W tym roku nie zabrakło wspaniałych mówców, którzy spojrzeli na event z nieoczywistej, innowacyjnej strony. Wielu uczestników bardzo zainteresowało wystąpienie Otylii Jędrzejczak (mistrzyni olimpijskiej w pływaniu), która pokazała analogie pomiędzy wysiłkiem, ciężką, wieloetapową pracą sportowca a przygotowaniem i realizacją eventu. Sportsmenka pokazała czynniki, które wpływają na sukces indywidualny i zespołowy. Piotr Bucki (szkoleniowiec, wykładowca, dziennikarz, coach, manager) przekazał wiedzę o skutecznym wykorzystywaniu narzędzi komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas organizacji wydarzenia. Adrian Kostrzębski (PR & sales director Turtle Entertainment Polska Sp. z o.o. ) opowiedział natomiast o finale jednego z najlepiej rozpoznawanych wydarzeń e-sportowych na świecie. Dawid Niemczyk (starszy specjalista Volkswagen Poznań) przybliżył cele, wyzwania i efekty eventu na przykładzie jubileuszu 25-lecia Volkswagena w Poznaniu. Małgorzata Rybak-Dowżyk (dyrektor komunikacji korporacyjnej T-Mobile) opowiedziała, jak sprawić, żeby event był kluczowym elementem w budowaniu zintegrowanej komunikacji. Dr Tomasz Sobierajski (socjolog) opowiedział, jak zatrzymać X, wzmocnić Y i zachęcić Z oraz o tym wszystkim, co pracodawca powinien wiedzieć o różnych generacjach, ich oczekiwaniach i stylach pracy.

Na konferencji nie zabrakło również zagranicznych gości. Stephan Jung (CEO, InoventiQ Group) pokazał, na jakie rewolucje powinien się przygotować każdy eventowiec. Michiel Pool (Head of Global Events External Activation and Engagement, Ericsson) podzielił się wiedzą z zakresu eventu i marketingu zintegrowanego z perspektywy marki Ericsson. Maria Kirillova (dyrektor zarządzająca Baltic Event Industry Club) poruszyła temat roli eventu w procesie budowania marki pracodawcy na podstawie przeglądu międzynarodowych praktyk. Piotr Psyllos (wynalazca, programista, elektronik, informatyk) skupił się na nowoczesnych rozwiązaniach w przemyśle spotkań. Opowiedział o botach i uczeniu maszynowym w planowaniu oraz realizacji wydarzeń. Łukasz Kosuniak (konsultant marketingu B2B) i Wiktor Łyczko (CEO, konsultant marketingu B2B) swoje wystąpienie poświęcili głównie procesowi digitalizacji eventów biznesowych. Opowiedzieli, jak wprowadzić eventy w świat cyfrowy i pokazać ich wpływ na biznes. Paweł Tyszkiewicz (pełnomocnik Zarządu SAR) podsumował finał dialogu branżowego pomiędzy klientami a agencjami w oparciu o zapisy Białej Księgi Komunikacji Marketingowej.

Konferencja zakończyła się debatą na temat wyzwań i regulacji wpływających na współpracę w organizacji eventów, moderowaną przez Magdalenę Kondas (dyrektor programową Konferencji Event Biznes, redaktor naczelną MeetingPlanner.pl). Udział w rozmowie wzięli Marta Chmielewska (prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, prezes Mea Group), Sebastian Oprządek (prezes Zarządu El-Padre, KAE), Krzysztof Celuch (prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, prezes Celuch Consulting), Mariusz Geraltowski (prezes Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów), Joanna Cendrowska (dyrektor ds. marketingu i komunikacji, rzecznik pras. Grupy Eiffage w Polsce) i mec. Michał Kibil adwokat, partner zarządzający w kancelarii Kibil i Partnerzy.

Organizatorzy zapowiedzieli już kolejną, 6. edycję Event Biznes, która odbędzie się jesienią 2019 r. w Global Expo w Warszawie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.