Grupa LVMH, której łączne przychody w 2017 roku wyniosły 43 mld $, posiada ponad 60 marek dóbr luksusowych z kategorii: alkohole (Moët & Chandon, Dom Pérignon, Hennessy), biżuteria i zegarki (Bulgari, TAG Heuer), perfumy, odzież i akcesoria (Louis Vuitton, Dior, Marc Jacobs), a także hotele (Cheval Blanc i zarządzane przez Marriott International Bulgari Hotels & Resorts).
Marka Belmond obecnie zarządza 45 hotelami, w tym hotelem Cipriani w Wenecji, Reid’s Palace na Maderze, Mount Nelson w Kapsztadzie i Copacabana Palace w Rio de Janeiro oraz kilkoma statkami rzecznymi, pociągami turystycznymi i restauracjami na całym świecie. Dodatkowo Belmond jest operatorem prywatnej kolei Venice Simplon-Orient-Express (nie mylić z marką Orient-Express), która została założona w 1982 roku i kursuje na trasie Londyn – Wenecja. Składa się z odrestaurowanych oryginalnych wagonów firmy Wagon-Lits z lat dwudziestych i trzydziestych 20. wieku.
Miałem okazję nocować w Belmond Hotel Caruso w Ravello we Włoszech, o czym możecie Państwo przeczytać TUTAJ.
Do 2014 roku hotele marki Belmond nosiły nazwę Orient-Express Hotels na podstawie licencji od SNCF, ale umowa wygasła. Obecnie współwłaścicielem marki Orient-Express jest sieć AccorHotels, która chce otworzyć hotele pod tą nazwą. Więcej na ten temat przeczytacie Państwo TUTAJ.
Wartość globalnego rynku luksusowych hoteli w 2017 roku wyniosła ponad 83 mld $. Według analiz firmy Grand View Research, do 2025 roku jego wartość wyniesie nawet 116 mld $.
Autorem tekstu jest Karol Weber, twórca bloga ENJOY YOUR STAY, poświęconego dwóm jego pasjom – hotelarstwu i podróżom. To miejsce, w którym można znaleźć recenzje i rekomendacje hoteli, branżowe ciekawostki, wywiady ze znanymi osobami i hotelarzami, a także relacje z podróży.
Weber związany jest z branżą hotelową od 15 lat. W tym czasie zdobywał wiedzę i doświadczenie na różnych stanowiskach, w międzynarodowych sieciach hotelowych, w Polsce i za granicą. Obecnie świadczy usługi w zakresie doradztwa, szkoleń i kontroli jakości. Pomaga we wprowadzaniu standardów obsługi, szkoli pracowników z ich zastosowania i kontroluje ich efektywność. Swoją wiedzą, doświadczeniem, zaangażowaniem, nastawieniem na wyniki, pasją i energią chce dzielić się z innymi, którym również zależy na profesjonalizacji polskiego hotelarstwa. Więcej o doświadczeniu i zawodowej działalności autora tekstu możecie Państwo dowiedzieć się tutaj: Inspektor Hotelowy.