„W 2019 roku planujemy ok. 10 otwarć. W kolejnych latach zamierzamy dalej otwierać przynajmniej taką liczbę kawiarni rocznie. Na tę chwilę szacuję potencjał rynku w Polsce na 140-150 kawiarni Starbucks. Możemy więc się docelowo podwoić. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy się starać ten potencjał wykorzystać. Chcemy być wszędzie tam, gdzie nasi goście nas oczekują” – zapowiada Mateusz Sielecki, Dyrektor Regionalny Starbucks.
Starbucks celuje głównie w miasta, w których kawiarnie popularnej sieciówki już z powodzeniem funkcjonują, natomiast niewykluczone są debiuty w nowych ośrodkach. Jak tłumaczy jednak Sielecki, nie będzie to duża skala. Dyrektor Regionalny podkreśla również, że znaczną częścią grupy docelowej Starbucksa są osoby w wieku 17-35 lat (zwłaszcza kobiety w wieku 25-35 lat).
W ubiegłym roku powstało w naszym kraju 7 nowych punktów jednej z najpopularniejszych na świecie sieci kawiarni. Ostatnia inauguracja miała miejsce 27 grudnia 2018 w Krakowie, w zabytkowym Pałacu Wołodkiewiczów.
Niech się śpieszą, bo konkurencja póki do drzwi