Głównym celem inicjodawców akcji jest stworzenie listy miejsc, do których rodzice mogą bez obawy wybrać się na posiłek z maluchami, przedszkolakami, czy nastolatkami. Weryfikacja menu i otoczenia pomoże w planowaniu rodzinnych wyjść do najsmaczniejszych, najzdrowszych i najprzyjemniejszych lokali. Do akcji udało się już zaprosić znanych rodziców: Tomasza Jakubiaka („Ugotuj mi Tato”), Odetę Moro (Fundacja „szczęśliwe macierzyństwo”) oraz Joannę Jakubiak („Zaufana Niania”).
„Chcemy, aby restauracje, które oczywiście wyrażą chęć współpracy, angażowały się w serwowanie zdrowych posiłków, prawidłową obsługę, kulinarną edukację dzieci i aby wiedziały, że marketing skierowany do najmłodszych może być dla nich bardzo korzystny wizerunkowo i ekonomicznie. Chcemy zmiany nawyków żywienia dzieci z fast food na tradycyjne” – mówi Tomasz Sawzdargo, Prezes Zarządu Horeca GGZ Sp. z o.o.
Do programu będą mogły przystąpić wszystkie restauracje, które spełniają odpowiednie wymagania, tj. posiadają menu dedykowane dzieciom (ale nie nuggetsy z frytkarni czy spaghetti bolońskie), kąciki dla najmłodszych, specjalne sztućce, przewijarki w toaletach, krzesełka itp. Jeśli jednak któryś z punktów nie zostanie zrealizowany, o ukazaniu się w przewodniku będą decydować indywidualnie rozmowy z danym restauratorem.
W ramach proedukacyjnych działań będą również organizowane warsztaty z restauratorami, a w rolę prowadzących wcielą się polskie gwiazdy.
„Warsztatów będzie 10 – pierwsze już w marcu. Pokażemy jak przygotować danie dla dziecka, jak nauczyć obsługę reagowania na sytuacje z dziećmi, a także omówimy wymagania techniczne” – tłumaczy Sawzdargo.
Więcej szczegółów znajdą Państwo na oficjalnej stronie internetowej akcji Restauracja Przyjazna Dzieciom.