„Happy Meal uczy, bawiąc, i bawi, ucząc!” – z takim założeniem powstał popularny zestaw, który marka McDonald’s stworzyła dla swoich najmłodszych klientów. Na co dzień w kolorowym pudełku oprócz przysmaków można znaleźć również zabawkę. Od teraz w ofercie Happy Meal znajdą się również książeczki do czytania.
McDonald’s chce kształtować w ten sposób pasję do czytania wśród najmłodszych. Wraz z dziecięcym zestawem będzie można otrzymać książkę z serii 12 opowiadań o przygodach bliźniaków, którzy przenoszą się wraz z rodzicami do ery dinozaurów. Ich autorką jest Cressida Cowell, znana m.in. z powieści „Jak wytresować smoka”. Książki są dostępne wyłącznie w McDonald’s. W ofercie będą pojawiać się wymiennie co 8 tygodni.
Zmiany w ofercie dla dzieci to jeden z kilku obszarów działania, na których skupia się McDonald’s w ramach globalnej strategii Scale For Good. Opiera się ona na założeniu, że każda inicjatywa, jaką wprowadza marka, ma rzeczywisty wpływ na świat ze względu na skalę, w jakiej funkcjonuje firma. Zmiany obejmują zarówno skład produktów stanowiących zestawy Happy Meal, jak i sposób komunikacji oferty dla dzieci. Zgodnie z tym założeniami McDonald’s zmodyfikował w ostatnim czasie skład zestawu Happy Meal w celu podniesienia jego wartości odżywczej przy jednoczesnym obniżeniu kaloryczności całkowitej oraz eliminacji sztucznych barwników, aromatów i konserwantów.