Polska znajduje się w absolutnej czołówce pod względem płatności zbliżeniowych. Według badań Mastercard z 2015 roku ponad połowa wszystkich transakcji z użyciem karty płatniczej w naszym kraju to płatności zbliżeniowe. Lepszy wynik odnotowały jedynie Czechy z rezultatem 72%.
„Zgodnie z misją Visa, od wielu lat aktywnie wspieramy w Polsce rozwój handlu cyfrowego, w tym płatności zbliżeniowych. W tym celu blisko współpracujemy z Fundacją Polska Bezgotówkowa, agentami rozliczeniowymi i detalistami, wypracowujemy pilotażowe programy w ramach Inkubatora Innowacji Visa oraz prowadzimy kampanie informacyjno-promocyjne, zachęcając konsumentów do płatności zbliżeniowych. W najbliższych tygodniach Polska stanie się pierwszym krajem na świecie, w którym zbliżeniowo będzie można zapłacić w każdym fizycznym punkcie sprzedaży” – tłumaczy Jakub Kiwior, Dyrektor Generalny Visa w Polsce i na Węgrzech.
Które miejsce zajmuje Polska na płatniczej mapie świata? Polscy konsumenci są bardzo otwarci na innowacje płatnicze, w tym płatności zbliżeniowe i mobilne. Zachęcamy do lektury artykułu @BIPolska: https://t.co/2uffe5FWsi. #visainnovation #visa pic.twitter.com/FkcKWokOHw
— Visa Polska (@VISA_PL) February 4, 2019
Największy udział na polskim rynku kart płatniczych posiada Visa, a tuż za nią znajduje się Mastercard, który podobną zgodę otrzymał już w ubiegłym roku. Amerykańska firma zapowiada, że zbliżeniowe płatności z limitem w wysokości 100 PLN będą możliwe już w trzecim kwartale bieżącego roku.
„Wiele wskazuje na to, że właśnie pokonana została ostatnia przeszkoda na drodze do podniesienia limitu na płatności kartami bez konieczności autoryzowania ich PIN-em” – podaje portal cashless.pl.
Zarząd Visa Inc. niezmiennie stara się wprowadzać na rynek nowe rozwiązania. Wraz z brytyjskim przedsiębiorstwem zajmującym się produkcją luksusowych samochodów marki Bentley opracowuje system, który pozwoli, by paliwo lub miejsce parkingowe opłacał… samochód.