Transakcja została zwieńczona w ubiegłym tygodniu i jest kolejnym etapem ekspansji, jaką od kilku lat prowadzi przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Phoenix. Grupa Best Western Hotels & Resorts poszerzyła w tym czasie swoje portfolio do 13 marek i zdobyła wielu klientów w nowych segmentach, co zaowocowało również licznymi nagrodami branżowymi oraz wyróżnieniami (m.in. obecność w zestawieniu najbardziej innowacyjnych firm świata opracowanym przez czołowy magazyn Fast Company).
„Marki Best Western i WorldHotels doskonale się uzupełniają. Nawiązując współpracę obie firmy zyskają przewagę konkurencyjną. […] Darzę markę WorldHotels najwyższym szacunkiem i wierzę w jej olbrzymi potencjał” – skomentował David Kong, prezes i dyrektor generalny w Best Western Hotels & Resorts.
„Best Western to jedna z największych, najbardziej uznanych i zaufanych marek hoteli. Połączona siła naszych marek przygotowuje grunt pod świetlaną przyszłość Best Western i WorldHotels. Poprzez renomowaną kadrę kierowniczą i obecność na każdym rynku Best Western wnosi nowe umiejętności, które niewątpliwie pomogą w rozwoju marki WorldHotels na najważniejszych rynkach” – dodał Geoff Andrew, Prezes WorldHotels.
Wśród najważniejszych korzyści dla WorldHotels, jakie niesie za sobą nawiązanie współpracy z Best Western, należy wymienić zwłaszcza dostęp do nowoczesnej platformy e-commerce, wsparcie procesów sprzedaży i marketingu oraz wykorzystanie sprawdzonego modelu generowania przychodów.
„W nadchodzących miesiącach skupimy się na wykorzystaniu potencjału marki WorldHotels poprzez udoskonalenie strumienia przychodów do jej hoteli przy zachowaniu odrębnej tożsamości. Jesteśmy przekonani, że nasza platforma i model generowania przychodów przyniesie korzyści marce WorldHotels i zachęci wiele innych znakomitych hoteli ceniących niezależność do przyłączenia się do nas. Niezmiernie cieszymy się, że w dalszym ciągu obowiązki prezesa WorldHotels będzie pełnił Geoff Andrew” – zakończył Kong.
Best Western Hotels & Resorts (13 hotel brands; global network of over 4,200 hotels in nearly 100 countries and territories) acquires WorldHotels (300 unique and special hotels and resorts in premier destinations) Geoff Andrew will continue as CEO of WorldHotels. pic.twitter.com/kKOpiMlOcu
— Carsten Hennig (@news_good) February 18, 2019