Międzynarodowy Port Lotniczy Kempegowda w indyjskim Bengaluru został nagrodzony po raz pierwszy nagrodą w kategorii Przyloty (ASQ Arrivals Award). Jest to pierwszy port lotniczy, który zdobył nagrodę zarówno w kategorii Odloty, jak i Przyloty.
„Nagroda Airport Service Quality Award jest uhonorowaniem osiągnięć portów lotniczych pod względem wysokiego poziomu obsługi klienta, stanowiąc najwyższe wyróżnienie przyznawane portom lotniczym na całym świecie.” – powiedziała Angela Gittens, dyrektor generalna ACI World. „Zarówno w tradycyjnych, jak i w nowych kategoriach nagrodzone lotniska odpowiedziały na zmieniające się potrzeby pasażerów w celu zapewnienia im najwyższej jakości usług i osiągnięcia wyników zasługujących na nagrodę” – dodała.
W nowej kategorii „Najlepsza infrastruktura i udogodnienia” wyróżniono aż siedem indonezyjskich i osiem chińskich portów lotniczych w odpowiednich kategoriach rozmiaru portu.
Lista wszystkich nagrodzonych lotnisk w plebiscycie ASQ Awards
Wśród nagrodzonych znalazły się między innymi: Międzynarodowy Port Lotniczy w Indianapolis, Międzynarodowy Port Lotniczy Beijing Capital, Port Lotniczy Singapur Changi, i Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Międzynarodowy Port Lotniczy Chhatrapati Shivaji w Mumbaju, Międzynarodowy Port Lotniczy Indiry Ghandi w Delhi, Międzynarodowy Port Lotniczy Shanghai Pudong oraz Port Lotniczy Szeremietiewo.
Przedstawiciele zwycięskich portów lotniczych spotkają się na ceremonii ASQ Awards, która odbędzie się podczas drugiej konferencji ACI Customer Experience Global Summit, na indonezyjskiej wyspie Bali we wrześniu.
Program ASQ Departures jest pomiarem satysfakcji klienta wykorzystującym 34 kluczowe wskaźniki efektywności. Do programu przystąpiło trzy czwarte najbardziej obleganych 100 portów lotniczych świata, co oznacza, że w 2018 ponad połowa podróżnych na świecie (8,3 miliarda) znalazła się na lotnisku biorącym udział w programie ASQ.