Paulina już drugi raz brała udział w konkursie. Tym razem spełniła obietnicę wygranej, którą złożyła ze łzami w oczach rok wcześniej. Kiedy już odebrała swój uczciwie wywalczony tytuł Mistrza, łzy pojawiły się ponownie, ale tym razem towarzyszył im szczery i dumny uśmiech.
„Gdy po raz pierwszy uczestniczyłam w konkursie, moim celem było sprawdzenie swoich umiejętności. Mogłam uporządkować swoją dotychczasową wiedzę, zdobytą w Technikum Hotelarskim w Gdyni, a także przekonać się nad jakimi rzeczami powinnam jeszcze popracować. Przez cały rok doskonaliłam się. Odbyłam praktyki w renomowanym hotelu w Gdańsku. To właśnie w tym hotelu moja praca i pasja została doceniona. Otrzymałam pracę jako recepcjonistka Urban Spa. Dzięki szkole i pracy mogłam rozwijać się zawodowo, a przede wszystkim sprawdzać jak teoria realizuje się w praktyce” – mówi Paulina Kubala
Plany na przyszłość Pauliny
„Moje plany na przyszłość związane są z hotelarstwem, dalszą nauką oraz rozwojem w tym zawodzie. Dyrekcja hotelu Hilton Gdańsk oraz moja przełożona Manager Spa służą wsparciem oraz pomocną ręką w doborze kolejnych kursów, szkoleń czy dalszej edukacji. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w konkursie „Mistrz Wiedzy Hotelarskiej” dwukrotnie. Poznałam wielu ciekawych ludzi, nawiązałam nowe znajomości oraz miałam okazję porozmawiać z doświadczonymi hotelarzami. Wielu ludzi w moim towarzystwie, którym zależy na przyszłym zawodzie, wykazuje zainteresowanie konkursami branżowymi. Dzięki nim mamy możliwość na sprawdzenie samych siebie oraz naszych umiejętności” – odpowiada Paulina Kubala.
Ta dziewczyna, tak jak każdy z pozostałej dziewiętnastki uczestników, doskonale wie, że ta gra toczy się przede wszystkim o zwycięstwo z samym sobą. Niezależnie od wyniku, w tych zawodach każdy ma na sobie żółtą koszulkę lidera. Każdy z uczestników tego i podobnych konkursów pisze swoją historię, swoim piórem, w swoim stylu i stara się o to, by ta historia miała zasięg odpowiedni do jego marzeń.
„Naszym zadaniem i celem jest otwarcie przed nimi drzwi, zaproszenie do naszego świata, umożliwienie pracy z nami i naszymi Zespołami. Zarządzamy hotelami, mamy więc odpowiednie środki i narzędzia. Nosimy tytuły Hotelarzy Roku, które dają nam legitymację do inspirowania. Tworzymy Hotelmanię – kulturę, dzięki której tym młodym ludziom, z czystym sumieniem powierzymy nasze obecne stanowiska szybciej niż nam się wydaje” – mówi Miłosz Stanisławski General Manager Sound Garden Hotel Airport
Laureaci Międzywojewódzkiego Konkursu dla Szkół Ponadgimnazjalnych „Mistrz Wiedzy Hotelarskiej” 2019:
I miejsce – Paulina Kubala Zespół Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych – Gdynia
II miejsce – Oliwia Basiak Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku
III miejsce – Jędrzej Król Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie – Kwidzyn
Wyróżnienie – Wiktoria Borowiec Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – Chojna
W Jury zasiedli: Joanna Orłowska – przedstawiciel zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Anna Ćwigoń – Słomkowska – Hotel Jantar Ustka, Ewelina Jażdżewska asystent Prezesa Grand Lubicz Hotel ,Joanna Stanisławska – z-ca dyrektora generalnego Hotelu Mercure Warszawa Grand – absolwentka Technikum Hotelarskiego w ZSP nr 1 w Słupsku, Grzegorz Dacków – nauczyciel przedmiotów hotelarskich, gastronomicznych i turystycznych w Zespole Placówek Oświatowych w Słupsku.
Dla laureatów nagrody ufundowali: Grand Lubicz Hotel Uzdrowisko Ustka, Sound Garden Hotel Airport w Warszawie, Hotel Jantar Ustka, Hotel Mercure Warszawa Grand, Urząd Marszałkowski województwa pomorskiego w Gdańsku.
Organizatorem konkursu jest Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich w Słupsku. Konkurs odbywa się pod patronatem Pomorskiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Pomorskiego i Prezydenta Miasta Słupska.
Wow! Jaka fajna inicjatywa 😉 Swietny pomysł na rozwijanie talentów i motywację młodzieży.