Taka współpraca to szansa dla młodych adeptów projektowania i okazja do pokazania swoich prac szerokiej publiczności, a dla marki Mercure nowoczesna platforma komunikacji ze swoimi gośćmi. Dzięki przygotowanym przez Magdalenę Hołowińską, Robertę Borowiec, Sandrę Kuźniak, Wiktorię Szperkowską i Dawida Dumę kolekcjom można było zobaczyć piękne i niebanalne projekty.
Magdalena Hołowińska w swojej kolekcji Power Confined postawiła na kryzę, czyli kołnierz występujący zarówno w damskim, jak i męskim ubiorze. W czasach elżbietańskich kryza podkreślała dostojeństwo i pozycję społeczną osoby. Dzisiaj natomiast kojarzona jest z ograniczeniem i niewygodą. Widoczne w kolekcji cięcia rękawów i spodni symbolizują chęć wyrwania się z ograniczeń oraz wewnętrzną walkę siły z kruchością.
Roberta Borowiec projektując swoją kolekcję Emotional Tourist czerpała inspirację z ludzkich słabości, jej nowoczesny styl docenili już polscy muzycy i influencerzy.
Perfectly Imperfect, czyli kolekcja Sandry Kuźniak, inspirowana była Kwitnącą Rzeźbą Jean’a- Michela Bihorela. Dominują w niej surowe i nieoczywiste wykończenia materiałów. Surowość połączona jest z kobiecością, a ta choć do końca niezdefiniowana, czyni nas pięknym w wyjątkowy sposób.
Lekka iluzja przedstawiona została natomiast w kolekcji Beauty of Heavy Ugly Light Soul, której autorem jest Wiktoria Szperkowska. Wysokie kołnierze, zbyt długie rękawy czy inne nogawki są odzwierciedleniem podświadomości autorki oraz wnętrza w danym momencie.
Ostatnią z propozycji wieczoru był pokaz przygotowany przez Dawida Dumę. Główną inspiracją kolekcji Unfurl było postrzeganie dowolnej formy za materiałem – za czymś w postaci mgły, koronki czy deszczu. Kolekcji towarzyszy wrażenie uchwycenia nastroju i widzenia rzeczywistości w danym momencie.
O fryzury modelek zadbał K&L Salon Expert, który właśnie promuje swoją nową lokalizację w CEDET. Za makijaż odpowiadali styliści z Salonu Bobby Brown na Placu Unii Lubelskiej – marki, która wspiera naturalną urodę i podkreśla, że prawdziwe piękno to pewność siebie. Na wydarzeniu była również obecna marka odzieżowa Lavard oraz marka zegarków Błonie, które przygotowały dla uczestników niespodzianki. Wieczór zakończył koncert Michała Szpaka. Wydarzenie poprowadziła Dorota Gardias.
Pokaz Mercure Fashion Night by MSKPU towarzyszył innemu, równie ważnemu wydarzeniu. Są nim niewątpliwie przypadające na 2019 rok 30-te urodziny hotelu Mercure Warszawa Centrum. Ten zlokalizowany w samym centrum stolicy obiekt, dzięki swojej doskonałej lokalizacji, a także standardowi obsługi oraz doskonałej kuchni wprost z restauracji WINESTONE, co roku jest odwiedzany przez gości z całego świata. Jest także miejscem, w którym odbywają się najważniejsze wydarzenia biznesowe i kulturalne stolicy.
Mercure Fashion Night to zapoczątkowany w 2016 r. cykl wydarzeń, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury dzięki łączeniu mody ze sztuką użytkową i designem. Dotychczas, w ramach MFN, odbyło się 11 spotkań w Europie Wschodniej – w Polsce na Węgrzech i w Czechach.