Rewolucja kraftowa na rynku alkoholi mocnych? Trwa zbiórka crowdfundingowa Mazurskiej Manufaktury Alkoholi

0
1685

Mazurska Manufaktura Alkoholi – rodzinna firma produkująca wódki i nalewki kraftowe chce powtórzyć sukces działających na konkurencyjnym rynku browarów rzemieślniczych. W tym celu wyemitowała na portalu equity crowdfundingowym akcje o wartości 4 mln zł. Jak dotąd Spółka zebrała niemal 740 tys. zł, a wśród jej akcjonariuszy znalazła się m.in. Magda Gessler. Zbiórka kapitału zaplanowana jest do końca maja.

Zgodnie z wynikami badania zrealizowanego w 2019 roku przez agencję badawczą Puzzle Research, co piąty pijący respondent zmienił w ciągu ostatnich dwóch lat swoje zwyczaje dotyczące spożycia alkoholu. Wśród najważniejszych zmian wymienia się sięganie po jakościowe alkohole – Polacy poszukują nowych smaków wśród oferty lokalnych, mniejszych producentów. Zwiększa się również znaczenie segmentu alkoholi premium. Jak wynika z badań Nielsena, udział segmentu alkoholi premium w całej kategorii wzrósł w ubiegłym roku aż o 9,4 proc. w ujęciu rocznym. Jednocześnie, udział trunków mainstreamowych stanowiących największy segment, wzrósł jedynie o 1 proc.

Debiut kraftowych alkoholi mocnych

Rosnącą świadomość polskich konsumentów, która ma odzwierciedlenie chociażby w trwającej w ostatnich latach piwnej rewolucji postanowiła wykorzystać Mazurska Manufaktura Alkoholi. To mała, rodzinna firma ze Szczytna, z siedzibą w historycznym browarze założonym w 1898 roku. To właśnie w tych zabytkowych budynkach produkowane było legendarne już piwo Jurand. Działająca od 2001 roku Spółka została przejęta w październiku 2016 roku przez Jakuba Gromka, który rozpoczął trwającą niemal dwa lata gruntowną restrukturyzację firmy. Pozwoliła ona m.in. na zwiększenie możliwości produkcyjnych zakładu i rozszerzenie portfela produktowego o nieznane dotąd w Polsce wysokoprocentowe wyroby kraftowe. – W maju br. rozpoczęliśmy produkcję wódek i nalewek kraftowych. Tworzymy je metodami rzemieślniczymi, z najwyższej jakości spirytusu pszeniczno-żytniego i wody z mazurskich źródeł,  w małych partiach i w oparciu o tradycyjne receptury – mówi Jakub Gromek, główny akcjonariusz i pomysłodawca Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.

W planach 1 proc. udziału rynku oraz giełda

Aby w pełni wykorzystać potencjał zmieniających się trendów rynkowych, firma rozpoczęła współpracę z platformą Beesfund.com, gdzie od kwietnia br. trwa kampania crowdfundingowa z ofertą akcji Spółki. W ramach finansowania społecznościowego Mazurska Manufaktura Alkoholi chce pozyskać 4 mln zł, co stanowi 12,5 proc. akcji przedsiębiorstwa. Firma wyemitowała łącznie niemal 143 tys. akcji, każda po 29,75 zł.  – Zebrany kapitał chcemy przeznaczyć na dalszy rozwój gamy wódek kraftowych, jak również na doposażenie i rozwój zakładu oraz dokończenie certyfikacji jakościowej IFS – mówi Jakub Gromek. – Celem emisji akcji jest także zbudowanie wokół naszej marki sieci ambasadorów – miłośników dobrych, jakościowych alkoholi – dodaje Gromek. Celem długoterminowym firmy jest uzyskanie 1 proc. udziałów wartościowych w rynku napojów spirytusowych w dwóch kategoriach: wódka oraz likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe. W perspektywie pięciu lat spółka chce także wejść na New Connect lub Giełdę Papierów Wartościowych.

% dla Inwestorów

Każdy nowy Inwestor, który nabędzie co najmniej jedną akcję Spółki o wartości 29,75 zł otrzyma Certyfikat Akcjonariusza oraz zaproszenie na coroczne walne zgromadzenie akcjonariuszy. Mazurska Manufaktura Alkoholi przygotowała również dodatkowe niespodzianki dla osób, które zakupią większą liczbę akcji. W zależności od wartości pakietu (od 250, 500, 1000 lub 2000 zł), nowi akcjonariusze otrzymają także limitowane, dedykowane alkohole z gamy produktów Spółki. Inwestorzy, którzy zakupią akcje o wartości co najmniej 2 000 zł, zostaną ponadto uhonorowani imienną cegiełką w tzw. hall of fame stworzonym w historycznym browarze.

Spółka, w którą uwierzyła znana restauratorka

Jak dotąd, Mazurska Manufaktura Alkoholi zebrała niemal 740 tys. zł. Wśród nowych Inwestorów pojawiła się ceniona polska restauratorka Magda Gessler, która nabyła akcje o wartości 400 tys. zł i zaangażowała się w promocję emisji. – Tak duża inwestycja ze strony cenionego w branży kulinarnej autorytetu jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ale i potwierdzeniem, że nasza działalność i pomysł na rozwój mają ogromny potencjał – mówi Jakub Gromek. Przedstawiciele firmy podkreślają, że istotnym argumentem dla potencjalnych Inwestorów jest nie tylko atrakcyjny pomysł na biznes, ale fakt, że Mazurska Manufaktura Alkoholi nie jest debiutantem w swojej branży, ale dobrze prosperującą firmą rodzinną z wieloletnią tradycją. – Nasza sprzedaż w roku 2018 w stosunku do roku poprzedniego wzrosła z 178 tys. butelek rocznie do 477 tys. butelek. W roku 2019 przewidujemy ponad 2 mln sprzedanych butelek. Co więcej, dzięki restrukturyzacji zakładu możliwości produkcyjne przy pracy na jedną zmianę ocenia się na 12,5 mln butelek, co daje nam ogromne możliwości wzrostu – dodaje Gromek.

Zbiórka planowana jest do końca maja. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na: https://mazurskamanufaktura.beesfund.com/

 

O firmie

Mazurska Manufaktura Alkoholi to spółka produkująca alkohole mocne w kilku segmentach rynku i kilku rodzajach asortymentów, w tym alkohole kraftowe. Firma ma swoją siedzibę ma w Szczytnie, w ponad 100-letnim browarze który wpisany jest na listę zabytków Warmii i Mazur. Spółka działa w oparciu o tradycyjne receptury i najwyższe wymagania jakościowe. W procesie produkcji korzysta z własnych, najczystszych mazurskich  ujęć wody. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu i Advocat w 100 proc. naturalny likier jajeczny. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie Mazurskamanufaktura.pl.

O Beesfund

Beesfund jest jedyną platformą w Europie Środkowo-Wschodniej, która przeprowadza emisje akcji dla Spółek Akcyjnych i Spółek Komandytowo-Akcyjnych. Po przeprowadzonej emisji pomaga także w procesie dalszego pozyskania kapitału na rozwój. Na swoim koncie mają emisje dla takich podmiotów jak: Browar Inne Beczki, Migam.org, InPay, Towarzystwa Biznesowe. Emisja na platformie Beesfund niesie dla przedsiębiorcy szereg korzyści. Jest to przede wszystkim zbudowanie społeczności inwestorów wokół firmy oraz okazja do przeprowadzenia kampanii PR-owej i marketingowej. Przeprowadzenie emisji to także wycena wartości biznesu, która może przełożyć się na zainteresowanie potencjalnych inwestorów strategicznych. Z innej strony to też szansa dla pracowników firmy, aby stać się akcjonariuszami biznesu, w którym są zatrudnieni. Najważniejsze jednak jest to, że firmy mogą pozyskać kapitał w wysokości 100 tys. euro i przygotować się do debiutu spółki na Newconnect lub GPW.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.