Najnowsza aplikacja hotelowa LSI Software – Elektroniczna Karta Meldunkowa – miała swoją premierę podczas tegorocznych targów EuroGastro/WorldHotel w Warszawie. Podczas tego prestiżowego wydarzenia została także nagrodzona jako najlepszy produkt dla hoteli, czyli „The Best Of WorldHotel 2018″.
Elektroniczna Karta Meldunkowa jest odpowiedzią na wymogi RODO, czyli rozporządzenia o ochronie danych osobowych, które zacznie obowiązywać od 25 maja 2018 roku. Ujednolica ono prawo ochrony danych osobowych na terenie Unii Europejskiej. Nowe prawo nakłada na hotelarzy nowe obowiązki, m.in.:
– informowania Gościa hotelowego o tym kto, gdzie i w jakim celu będzie przetwarzał jego dane osobowe
– pobrania zgód od Gościa hotelowego na przetwarzanie ww. danych
Jak Elektroniczna Karta Meldunkowa działa w praktyce?
- Gość hotelowy podchodzi do recepcji, podaje swoje dane osobowe, a recepcjonista na tablecie znajdującym się przy stanowisku recepcyjnym wyszukuje rezerwację danego Gościa.
- Recepcjonista przekazuje tablet Gościowi, który za pomocą rysika zaznacza odpowiednie zgody i podpisuje się.
- Karta jest w pełni zintegrowana z systemem hotelowym (PMS), dzięki czemu wszystkie uprawnione osoby mają do niej dostęp.
Elektroniczna Karta Meldunkowa znacznie ułatwia i przyspiesza zakwaterowanie Gości, jednocześnie spełniając wymogi rozporządzenia RODO. Dodatkowo zapewnia pełne bezpieczeństwo przechowywanych danych.
5
A gdzie RODO?
Na końcu artykułu jest odpowiedź:
„Elektroniczna Karta Meldunkowa znacznie ułatwia i przyspiesza zakwaterowanie Gości, jednocześnie spełniając wymogi rozporządzenia RODO. Dodatkowo zapewnia pełne bezpieczeństwo przechowywanych danych.”