Lotnisko w Radomiu alternatywą dla Chopin Airport. Modlin bez rozbudowy

0
1888
W drugiej połowie przyszłego roku zrewitalizowany port lotniczy w Radomiu ma przejąć od Lotniska Chopina część kursów realizowanych przez tanie linie lotnicze oraz niektóre połączenia czarterowe. Warta bagatela 900 mln złotych renowacja jednego z najmniej rentownych do tej pory aeroportów jest zdaniem decydentów z Polskich Portów Lotniczych zdecydowanie tańsza i mniej problematyczna niż inwestycja w stołeczny Modlin.

Port lotniczy w Radomiu odnotował w 2016 roku aż 21,7 mln zł straty na działalności operacyjnej, a do końca września ubiegłego roku już 14,2 mln zł. Dla porównania: przychody netto ze sprzedaży wyniosły odpowiednio: 2,3 mln zł i 1,1 mln zł. Tymczasem PPL nie zgadza się na rozbudowę portu w Modlinie, a także emisję obligacji skarbowych wartych 60 mln zł, z których to funduszy inwestycja mogłaby zostać sfinansowana.

Dziennik „Puls Biznesu” alarmuje, iż aby lotnisko w Radomiu mogło obsłużyć tak dużą liczbę dodatkowych połączeń, musiałoby zostać gruntownie wyremontowane. Wydłużenie drogi startowej (aktualna mierzy 2 km i pozwala odprawiać jedynie niewielkie samoloty), drogi kołowania (obecna nie jest dostosowana do obsługi nowoczesnych maszyn), dróg dojazdowych, terminalu czy sieci zasilających media – to tylko najważniejsze z modernizacji, jakie czekają ten nierentowny aeroport.

„Port w Radomiu trzeba zbudować praktycznie od zera. W obecnym stanie jest to prototyp lotniska. Nie jest przystosowany do regularnych lotów pasażerskich. Nie ma infrastruktury paliwowej itp.” – żali się Mariusz Szpikowski, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”

Przepustowość największego portu lotniczego w Polsce zaczyna się stopniowo wyczerpywać, zatem poszukiwania lotniska zdolnego przejąć choćby część połączeń będą wzmożone. Póki co tanie linie i czartery nie zamierzają jednak „emigrować” do Radomia, nawet pomimo zapewnień ze strony PPL, że wszystko ulegnie poprawie. Trudno się jednak temu dziwić, skoro jedna z kluczowych inwestycji, a więc droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa-Grójec zostanie oddana do użytku dopiero w 2021 roku, czyli dwa lata po rewitalizacji lotniska w Radomiu…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.