Fanex: Coraz większa rola polskich marek własnych w gastronomii

0
1145

Jak wynika z najnowszych analiz rynkowych firmy Fanex – producenta sosów i dodatków spożywczych dla branży HoReCa, udział polskich marek własnych w gastronomii będzie wzrastał. Coraz częstsze ich wprowadzanie przez podmioty branżowe, jest wynikiem naturalnego i  elastycznego dostosowywania się do światowych trendów handlowo-marketingowych, jak i do zmian gustów i przyzwyczajeń konsumentów. Fanex podążając za tym trendem, stale rozwija instrumenty pozwalające na personalizację receptur pod indywidualne potrzeby klientów.

Marki własne to produkty wytwarzane na zlecenie i dostępne wyłącznie w ofercie danej sieci sklepów czy lokali gastronomicznych. System marek własnych pozwala firmom na obniżenie kosztów marketingu i opakowań do minimum oraz wpływa na ograniczenie liczby pośredników. Ponadto marki własne zwiększają lojalność klienta.

Obecnie coraz większa liczba konsumentów obdarza marki własne swoim zaufaniem i decyduje się na ich zakup. Między innymi dlatego, że polska branża gastronomiczna stawia coraz częściej na produkty o lepszej jakości – Premium, które dostarczane są przez renomowanych producentów żywności. Najważniejszym kryterium wyboru, przestaje być cena, która w procesie decyzyjnym ustępuje walorom jakościowym produktu.

– Odnotowujemy coraz więcej zapytań dotyczących produkcji na potrzeby marek własnych. Jednocześnie  nieustannie dążymy do tego, aby nasze wyroby nie tylko kojarzyły się z lepszą jakością, ale rzeczywiście ją oferowały. Coraz popularniejsze marki własne w branży HoReCa, to bardzo ważny i prestiżowy segment rynku z naszego punktu widzenia. M.in. właśnie dzięki punktom gastronomicznym, budujemy świadomość jakości naszych produktów. Dlatego też stale rozwijamy instrumenty pozwalające na personalizację receptur pod indywidualne potrzeby kluczowych klientów – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

Coraz więcej konsumentów nie dość, że akceptuje produkty marek własnych, to ich nabywanie uważa wręcz za zakupy inteligentne i przemyślane. W połączeniu z rosnącym trendem patriotyzmu zakupowego, przedstawiciele branży chętniej na opakowaniach umieszczają także informację o współpracy z polskim producentem. Jest to dodatkowy element, często decydujący o zakupie produktu przez świadomego klienta, który coraz wnikliwiej czyta etykiety.

Powiększa się liczba klientów gastronomicznych, którzy widzą ogromną wartość dodaną w polskim pochodzeniu produktu. Myślę, że w niedalekiej przyszłości spora część podmiotów z branży HoReCa, postawi na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój oferty produktów pod marką własną, budowaną właśnie na podstawie wyrobów najwyższej jakości, od krajowych producentów – dodaje Piotr Kubiczek.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.