W minionym roku marka Starbucks rozpoczęła współpracę z aplikacją Too Good To Go, wprowadziła do oferty nową mieszankę Blonde Roast i otworzyła swoje kawiarnie w 3 nowych lokalizacjach (Warszawie, Poznaniu i Zielonej Górze). Teraz podsumowuje rok i odkrywa plany na 2020.
Starbucks, którego operatorem w Polsce jest firma AmRest, w 2019 roku po raz kolejny udowodnił, że cieszy się solidną pozycją na polskim rynku kawiarnianym. W minionym roku portfolio kawiarni poszerzyło się o 3 nowe lokalizacje: w Warszawie, Poznaniu oraz w Zielonej Górze, łącznie z którymi Starbucks zarządza dzisiaj siecią 73 lokali w 10 polskich miastach. Firma zapowiada jednak, że w najbliższym czasie zamierza kontynuować ekspansję na kolejne miasta. Decyzja nie jest bezpodstawna – według najnowszego raportu Café Monitora, Starbucks został wybrany ulubioną kawiarnią sieciową Polaków (wskazało ją 23 proc. respondentów). Prezydent marki na Europę Centralną, Mateusz Sielecki, przyznaje, że Starbucks traktuje to jako duże wyróżnienie, ale też wyzwanie.
– Zamknęliśmy 2019 rok i patrzymy w przyszłość, gdzie czeka na nas wiele wyzwań i ciężkiej pracy. Nie traktujemy jednak rozwoju Starbucks w kategoriach obowiązku. Wszystkim nam zależy, aby sprostać oczekiwaniom naszych Gości. Cieszymy się, że w 2019 roku docenili oni naszą ofertę i wskazali Starbucks jako najczęściej wybieraną kawiarnię sieciową w Polsce. To dla nas duże wyróżnienie – tym bardziej, że Polska, a szczególnie Warszawa, to bardzo konkurencyjny rynek – mówi Mateusz Sielecki, Prezydent Starbucks na Europę Centralną.
W 2019 roku, poza realizowaniem swojej strategii biznesowej, Starbucks konsekwentnie prowadził działania w duchu idei zero waste, których kluczowym celem było m.in. ograniczenie liczby odpadów generowanych przez kawiarnie. W tym celu w październiku, z okazji Światowego Dnia Żywności, Starbucks został partnerem aplikacji Too Good To Go, której użytkownicy w ostatniej godzinie pracy lokali gastronomicznych mogą zakupić niesprzedaną żywność z minimum 70 proc. zniżką. Dzięki współpracy z Too Good To Go Starbucks w 2019 roku uratował przed wyrzuceniem blisko 6 tysięcy paczek, czyli ok. 21 tysięcy produktów (głównie deserów i kanapek), ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ponad 14 ton. Jednocześnie firma rozpoczęła kolejny etap międzynarodowego konkursu NextGen Cup Challenge, z początkiem roku przedstawiając światu 12 finalistów, którzy do końca 2020 roku mają za zadanie opracować projekt idealnego jednorazowego kubka, który w całości podda się recyklingowi. Pod koniec września 6 z nich zaprezentowało swoje unikalne rozwiązania (m.in. wykorzystanie materiałów pochodzenia roślinnego czy ekologiczne rękawy na kubki) podczas szczytu klimatycznego w Nowym Jorku. Dużym sukcesem w minionym roku cieszyła się też flagowa akcja Bring Your Own Tumbler, w ramach której każdy Gość kawiarni Starbucks, który zakupi dowolny napój we własnym kubku, otrzymuje przy kasie atrakcyjną zniżkę w wysokości 1 PLN. Według wewnętrznych danych firmy, w stosunku do 2018 roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła ponad dwukrotnie!
– Ubiegły rok był dla nas bardzo pomyślny. Udało nam się zrealizować wiele ambitnych celów. Mogę zresztą już teraz zdradzić, że rok 2020 również przyniesie naszym fanom dużo niespodzianek – szczególnie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. W międzyczasie planujemy też wdrożenie kilku nowych rozwiązań, które uatrakcyjnią naszym Gościom czas spędzany w kawiarni i wzbogacą ich doświadczenia zakupowe – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce.