Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT w środę, 15 stycznia wieczorem wystartował z Lotniska Chopina w Warszawie w inauguracyjny rejs do Pekinu-Daxing (PKX). Samoloty polskiego przewoźnika będą pokonywały trasę ok. 7 tys. km w niespełna 9 godzin.
To 9. połączenie w azjatyckiej ofercie polskiego przewoźnika będzie obsługiwane cztery razy w tygodniu. Loty do nowego chińskiego portu uzupełniają dotychczasową ofertę LOT-u na lotnisko Capital w Pekinie (PEK). Od teraz z Polski do stolicy Chin będzie można dotrzeć codziennie według rozkładów:
WARSZAWA – PEKIN
LO89 WAW-PKX 22:40-14:20+1 w poniedziałki, środy, piątki i soboty
LO91 WAW-PEK 14:55-06:35+1 we wtorki, czwartki i niedziele
PEKIN – WARSZAWA
LO90 PKX-WAW 16:00–18:45 we wtorki, czwartki, soboty i niedziele
LO92 PEK-WAW 08:45-11:30 w poniedziałki, środy i piątki
– Imponująca inwestycja infrastrukturalna jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. To doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących biznesowo i turystycznie między Europą Środkową i Wschodnią a Chinami – mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Rozkład połączeń do Pekinu-Daxing (PKX) został tak ułożony, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od niespełna godziny dla pasażerów z wielu miast w Europie Zachodniej i Centralnej, w tym m.in. z: Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu.
LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów, czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing (PKX).
– Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba pasażerów podróżujących między naszymi krajami, w ubiegłym roku było to ponad 200 tys. podróżnych. W 2019 r. średni poziom wypełnienia naszych samolotów na tej trasie wyniósł aż 90 proc. w sezonie letnim i 86 proc. do stycznia 2020 r. w sezonie zimowym. Jestem przekonany, że nasze nowe połączenie będzie się cieszyło równie dużym zainteresowaniem – dodaje Rafał Milczarski, Prezes LOT-u.
Inwestycja powstała w rekordowo krótkim czasie 5 lat i pochłonęła ponad 11 mld dolarów. Pekin-Daxing dysponuje czterema pasami startowymi, a terminal umożliwia obsługę 72 mln pasażerów i 20 mln ton cargo rocznie.
Połączenia do Pekinu na oba lotniska [PEK/PKX] są obsługiwane Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Dzięki zaawansowanej technologii, pozwalają one utrzymać na pokładzie wyższe ciśnienie i większą wilgotność powietrza niż inne samoloty pasażerskie tej klasy. Wszystko to poprawia samopoczucie w czasie długiego lotu i redukuje efekt tak zwanego tzw. jet lagu. Na pokładach LOT-u pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka oraz kuchnią niczym z najlepszej restauracji; LOT Premium Economy Class z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu oraz LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami z indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB.
Na rejsach do stolicy Chin na pasażerów czeka profesjonalna załoga z personelem znającym język chiński, azjatyckie akcenty w pokładowym menu oraz chińskie napisy i filmy w Systemie Rozrywki Pokładowej (IFE).
Polskie Linie Lotnicze LOT mają już w ofercie 20 połączeń dalekodystansowych. Polski przewoźnik oferuje dziś rejsy z Warszawy: do Nowego Jorku [JFK/EWR], Chicago, Los Angeles, Miami, San Francisco [SFO od 5.08.2020 r.], Waszyngtonu [IAD od 2.06.2020 r.], Toronto, Tokio, Seulu, Pekinu [PEK/PKX], Singapuru, Delhi oraz do Kolombo. Ponadto z Krakowa do Chicago i Nowego Jorku [JFK od 3.05.2020 r.], z Rzeszowa do Nowego Jorku [EWR] oraz z Budapesztu do Nowego Jorku [JFK] i Seulu.