Problematyce marketingu miejsc, w szczególności roli i funkcji convention bureaus i destynacji w przemyśle spotkań poświęcona jest kolejna publikacja dr Krzysztofa Celucha – „The Business and Management of Convention and Visitor Bureaus”. Książka, która ma charakter biznesowego przewodnika, została wydana przez brytyjskie Goodfellow Publishers.
Autor książki wychodzi z założenia, że przemysł spotkań staje coraz istotniejszym źródłem dochodów destynacji (miast, regionów, krajów) i jego znaczenie w tym aspekcie będzie rosło. Rośnie także konkurencja pomiędzy destynacjami, tocząca się o pozyskanie wydarzeń, zarówno tych międzynarodowych, jak i lokalnych. Jak podkreśla, rosną także inwestycje, przede wszystkim w infrastrukturę – powstają nowe hotele, centra kongresowe, nowe połączenia lotnicze, zwiększa się potencjał profesjonalnych firm obsługujących przemysł spotkań – począwszy od agencji, na dostawcach cateringu czy techniki skończywszy. Rynek spotkań danej destynacji potrzebuje więc koordynacji i promocji. I tu duże wyzwanie pojawia się przed biurami convention & visitors oraz innymi jednostkami, które spełniają w strukturach urzędów miast czy regionów rolę biur marketingu miejsc.
„The Business and Management of Convention and Visitor Bureaus” jest biznesowym przewodnikiem, który – w kontekście wskazanych kierunków rozwoju – ma pomóc pracownikom biur marketingu miejsc w zarządzaniu wizerunkiem destynacji, koordynacji rynku i osiągnięciu sukcesu w promocji i sprzedaży w przemyśle spotkań. Jest także lekturą dla przedstawicieli władz destynacji, którzy zmierzają do jej rozwoju pod kątem przemysłu spotkań i chcieliby stworzyć odpowiednie struktury spełniające te zadania.
Opracowanie prezentuje charakterystykę przemysłu spotkań – tłumacząc strukturę, rolę poszczególnych interesariuszy, związki z turystyką – oraz zagadnienia marketingu miejsc, umiejscawiając wśród nich te związane z turystyką i przemysłem spotkań. Przedstawia interesariuszy convention & visitors bureaus i modele zarządzania współpracą z nimi oraz organizacje branżowe przemysłu spotkań i ich rolę w budowaniu pozycji destynacji. Praktycznie odnosi się do organizacji pracy convention & visitors bureau, podziału ról w zespole, zagadnień prawnych i finansowych oraz technik sprzedaży i marketingu. Autor stara się odnieść także do wyzwań, czyli pozycji i decyzyjność biura marketingu miejsc w destynacji, zmian pokoleniowych, komunikacyjnych i technologicznych, zrównoważonego zarządzania czy terroryzmu.
Dzięki globalnemu podejściu wskazuje różne modele i rozwiązania, które mają być pomocne w skutecznej organizacji pracy, budowaniu pozycji CVB oraz destynacji, zarówno w kontekście lokalnym, jaki międzynarodowym, wreszcie w sprzedaży (czy też pozyskiwaniu) organizacji wydarzeń do destynacji.
Autor opiera przewodnik na swoich doświadczeniach, analizie i badaniach prowadzonych w convention & visitors bureaus na świecie, studiów przypadku konkretnych rozwiązań – kampanii promocyjnych czy modeli sprzedażowych, literaturze oraz na doświadczeniach ekspertów i praktyków zaproszonych do współtworzenia publikacji.
– „Business and Management of Convention and Visitor Bureaus” to połączeniu kilku światów: podstaw teoretycznych porządkujących istotne dla funkcjonowania CVB zagadnienia, praktycznych wskazówek, moich doświadczeń oraz opinii i porad osób, które w tej dziedzinie osiągnęły sukces. Ta książka ma pomóc w pracy CVB, podpowiedzieć rozwiązania, dać inspiracje – mówi dr Krzysztof Celuch. – Jest dla mnie dużym wyróżnieniem fakt, że publikacja została przygotowana dla specjalistycznego międzynarodowego wydawnictwa – Goodfellow Publishers – i przez nie wydana. Podkreśla to też coraz większą rolę przemysłu spotkań, co jest dla nas bardzo dobrym sygnałem.
Międzynarodowa premiera książki będzie miała miejsce 10 lutego w Sevilli, podczas MPI EMEC 2020.
Książkę „Business and Management of Convention and Visitor Bureaus” można kupić tutaj
Dr Krzysztof Celuch CMM, CITE, CIS, HMCC, CED – prezes Celuch Consulting; trener, konsultant biznesowy, wykładowca akademicki. Adiunkt na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem biznesem w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Przewodniczący kapituły programu MP Power Awards oraz członek kapituły nagrody Crystal Awards i RISE Award (USA). Specjalizuje się w doświadczeniu wydarzeń, przywództwie, event marketingu.
Krzysztof pomaga organizacjom, instytucjom i przedsiębiorstwom w obszarach zarządzania, komunikacji i motywacji, rozwoju biznesu, w szczególności w odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej.