Umowa zawarta pomiędzy AccorHotels a Mövenpick Holding i Kingdom Holding opiewa na kwotę 560 milionów CHF (482 mln €) i wpłynie na skumulowane dochody francuskiej grupy już od pierwszego roku obowiązywania. Transakcja wymaga jeszcze zatwierdzeń prawnych, a cała procedura powinna zamknąć się w II połowie bieżącego roku.
„Dzięki przejęciu Mövenpick umacniamy naszą pozycję lidera na rynku europejskim i jeszcze bardziej przyspieszamy wzrost na rynkach wschodzących, w szczególności na Bliskim Wschodzie, w Afryce i regionie Azji oraz Pacyfiku. Marka Mövenpick, która idealnie uzupełnia nasze portfolio, to idealne połączenie nowoczesności i autentyczności. Jej europejskie i szwajcarskie dziedzictwo doskonale pasuje do AccorHotels. Przystępując do Grupy, będzie czerpać korzyści z siły AccorHotels, szczególnie w zakresie dystrybucji, budowania lojalności i rozwoju. Ta transakcja ilustruje strategię, którą zamierzamy realizować poprzez inwestowanie kapitału ze sprzedaży udziału w AccorInvest: wykorzystania możliwości taktycznych dla wzmocnienia naszej pozycji i ugruntowania przywództwa, a także zwiększenia możliwości dalszego rozwoju” – podsumował Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny AccorHotels
Mövenpick skorzysta nie tylko z programu lojalnościowego AccorHotels, ale także kanałów dystrybucji i systemów operacyjnych, które pomogą zoptymalizować działalność szwajcarskiego przedsiębiorstwa.
Mövenpick Hotels & Resorts zarządza obecnie 84 obiektami, które oferują gościom łącznie około 20 tysięcy pokoi. Hotele szwajcarskiej sieci zlokalizowane są aż na trzech kontynentach: w Afryce, Azji i Europie. Do 2021 roku firma planuje oddać do użytku ponad 40 kolejnych hoteli, co ma zwiększyć ekspansję zwłaszcza na Bliskim Wschodzie.