Znana na całym świecie marka Starbucks także w kraju nad Wisłą zdążyła zbudować ogromną społeczność, dla której obowiązkowym punktem dnia stały się spotkania przy kawie w lokalach pod charakterystycznym zielono-białym szyldem. Choć na powrót do tradycyjnych „posiadówek” trzeba będzie jeszcze poczekać, to informacja o ponownej możliwości składania zamówień na ulubione napoje czy przekąski w opcji „na wynos” z pewnością ucieszyła wielu mieszkańców polskich miast.
Zlokalizowane na terenie naszego kraju kawiarnie Starbucks już od kilku dni ponownie przyjmują zamówienia bezpośrednio w lokalach, ale bez możliwości konsumpcji zakupionych przekąsek czy napojów na miejscu. Zgodnie z wprowadzonymi w Polsce rozporządzeniami władz państwowych oraz zaleceniami sanitarnymi, wszystkie kawiarnie zostały wyposażone w płyny dezynfekujące, a klienci będą zobowiązani do zachowania co najmniej dwumetrowego odstępu, o czym przypominają specjalne oznaczenia na podłodze. Napoje są wydawane w firmowych, papierowych kubeczkach z logotypem, ale można również przychodzić z własnym naczyniem. Firma zachęca też do najbezpieczniejszej formy rozliczenia za dokonane zakupy – bezgotówkowej (transakcje zbliżeniowe).
Wcześniej Starbucks włączył się w program pomocy pracownikom służby zdrowia (darmowy napój dla każdego medyka) oraz ogólnopolską akcję „Środy na zamówienie”. Celem przedsięwzięcia, któremu patronuje Związek Pracodawców HoReCa (ZP HoReCa), jest zachęcanie Polaków do składania zamówień na jedzenie za pomocą aktualnie dostępnych kanałów sprzedaży: na wynos, w dostawie oraz drive thru, co pomoże funkcjonować w dobie pandemii wielu krajowym biznesom gastronomicznym.
Sieć Starbucks liczy ponad 70 kawiarni w największych polskich aglomeracjach – Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu czy Gdańsku, a w planach są już inauguracje kolejnych lokali. Godziny otwarcia poszczególnych kawiarni można znaleźć w mediach społecznościowych na oficjalnych kanałach Starbucks Polska.