Jak to jest teraz z tym wynajmem sal na spotkania i zebrania służbowe? Można czy nie można? Grzegorz Asman, manager serwisu MojeKonferencje.pl postanowił rozwiać te wątpliwości i poprosić o wyjaśnienie Ministerstwo Zdrowia:
„Otrzymujemy bardzo wiele pytań z prośbą o wyjaśnienie, czy zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem (Dz. U. Poz. 2091) jest możliwy wynajem sal na jakiekolwiek spotkania/zebrania/szkolenia. Zależało mi głównie na wyjaśnieniu znaczenia paragrafu § 26 ustępu 11 rozporządzenia z dnia 26 listopada 2020 (Dz. U. poz. 2091), który mówi, że zakazane jest organizowanie imprez, spotkań i zebrań niezależnie od ich rodzaju, z wyłączeniem m.in. spotkań lub zebrań służbowych i zawodowych.”
Manager serwisu MojeKonferencje.pl otrzymał odpowiedź od Damiana Jakubika, Dyrektora Departamentu Prawnego Ministerstwa Zdrowia.
Najciekawsze fragmenty:
„wyłączone z ogólnego zakazu są spotkania i zebrania niezbędne w wykonywaniu działań i zadań służbowych czy zawodowych, wpisujące się w wykonywanie określonej działalności służbowej czy zawodowej, np. odprawa przed służbą czy prezentacja narzędzia pracy niezbędnego w jej wykonywaniu połączona z kursem, nauką lub szkoleniem w zakresie korzystania z niego”
„podmiot wynajmujący pomieszczenia czy sale, powinien uzyskać zapewnienie od organizatora spotkania (najemcy sali), iż dane spotkanie lub zebranie jest służbowe lub zawodowe”
„w zakresie braku ograniczenia liczby uczestników spotkań zawodowych lub służbowych, zaznaczam, że ograniczenie liczby osób na spotkaniach wynika z konieczności zapewnienia jego uczestnikom odpowiednich odstępów (1,5 m)”
Całą interpretację możecie przeczytać na stronie: