Wczoraj zakończył się drugi dzień konferencji dla hotelarzy, w której wzięło udział kilkaset osób. Poszukiwanie rozwiązań było tematem przewodnim, więc prelegenci przedstawiali swoje pomysły na walkę z kryzysem.
Pierwsze wystąpienie miał Kamil Maroszek, który opowiadał o pomysłach na modyfikację i modernizację recepcji. Podczas jego prezentacji zobaczyliśmy wiele rozwiązań automatyzujących procesy związane z obsługą gości. Następnie pojawił się Dariusz Winnicki, który przedstawił rozwiązania, które wprowadzał w zarządzanym przez siebie obiekcie podczas wszystkich kolejnych fal epidemii. Trzecią prezentację miał duet Piotr Olesiński i Tomasz Romaniuk z YieldPlanet, którzy pokazali trendy związane ze sprzedażą i zachowaniem gości.
Przemysław Konieczyński to młode pokolenie hotelarzy, ale przygotował cenną prezentację na temat różnic w obiektach sieciowych i niezależnych. Wskazał, które dziś mogą być bardzo cenne i warto wprowadzić do swoich hoteli. Po nim pojawił się Maciej Straus z bardzo rzeczową prezentacją na temat miejsc, w których każdy hotel może szukać oszczędności. Zwrócił uwagę na szczegóły, o których na codzień niewielu dyrektorów i właścicieli myśli.
Podczas wszystkich wystąpień na czacie była ożywiona dyskusja, co pozwoliło na wymianę opinii pomiędzy uczestnikami wydarzenia. Po prezentacjach rozpoczął się panel dyskusyjny, który poprowadził Wojciech Fedyk. Ze swoimi gośćmi rozmawiał o promocji turystyki w miastach, o tym co może pomóc branży hotelowej.
Po przerwie wystąpił Marcin Gałązka i przypomniał o najważniejszych procedurach operacyjnych, które dziś w hotelach powinny być standardem. Szczególnie jeśli obiekty mają zapewniać najwyższe standardy związane z bezpieczeństwem sanitarnym. Tomasz Kałuża to jedno z odkryć konferencji, opowiadał o narzędziach do revenue managementu. O twardych danych mówił w bardzo jasny i zrozumiały sposób.
Na koniec dnia równolegle odbyły się dwa panele dyskusyjne. Pierwszy poprowadził Paweł Lewtak, który zaprosił do rozmowy hotelarzy z Grecji, Austrii i Włoch. Omawiali obecną sytuację, ale także poprosił ich o pokazanie swoich pomysłów, które w ostatnim roku wdrażali na swoim rynku. Drugi panel poprowadził Rafał Krzycki, a dotyczył on jakości w hotelach. Wspólnie z rozmówcami odpowiadali na pytania dotyczące utrzymania jakości w postcovidowej rzeczywistości.
Dziś odbywają się warsztaty w małych, maksymalnie 20-osobowych grupach. Łącznie będzie prowadzonych osiem tematów, ale wszystkie oczywiście związane z zarządzaniem hotelem.