IGHP o decyzji otwarcia hoteli od 8 maja

0
1803

Dzisiejsza konferencja prasowa premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra zdrowia Adama Niedzielskiego wywołała falę komentarzy w branży. Od tych bardzo pozytywnych do tych krytycznych, które oczekują otwarcia branży natychmiast i w pełnym zakresie.

Poprosiliśmy o komentarz przedstawiciela największej polskiej organizacji zrzeszającej hotele w Polsce, która aktywnie bierze udział we wszystkich rozmowach z rządem na temat odmrażania gospodarki jak i jej wsparcia finansowego.

Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
„Doceniamy, że rząd zrobił krok do przodu, podejmując decyzję o częściowym otwarciu hoteli, choć warunek 50-proc. obłożenia nie jest dla branży zadowalający. W większości obiektów w początkowym okresie po uwolnieniu naszej branży popyt będzie się odbudowywał stopniowo, ale są też hotele, które mogłyby się wypełnić w krótkim czasie.

Przed nami kolejny długi weekend czerwcowy, po którym de facto rozpoczyna się sezon letni, dlatego oczekujemy jak najszybszego całkowitego otwarcia obiektów. Hotele spełniają wszelkie rygory sanitarne i pod względem bezpieczeństwa bardzo dobrze odnalazły się w pandemicznej rzeczywistości, w jakiej jesteśmy od ponad roku.

Zdecydowanie podtrzymujemy nasz postulat dotyczący niezwłocznego uruchomienia gastronomii w hotelach. Podawanie posiłków w restauracji, w której mogą przebywać wyłącznie goście hotelowi, jest bezpieczniejsze niż room service, co potwierdza m.in. były szef GIS-u.

Apelujemy również o jak najszybsze otwarcie basenów i pozostałej działalności rekreacyjnej, bo wiemy na podstawie wcześniejszych doświadczeń branży, że hotele są miejscami bezpiecznymi, a na basenie nie dochodzi do zwiększonej transmisji koronawirusa.

Branża hotelarska od ponad roku w wyniku ograniczeń funkcjonowania ponosi ogromne straty, w tym z działalności gastronomicznej, co potwierdziły ostatnie badania ankietowe Izby. Sytuacja wielu hoteli jest dramatyczna. W każdym miesiącu lockdownu hotele odnotowują nawet 1 mld zł utraty potencjalnych przychodów, a pomoc rządowa jest opóźniona i nie rekompensuje poniesionych strat. Branża hotelarska musi jak najszybciej mieć możliwość oferowania pełnego wachlarza usług dla gości.”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.