PLL LOT zmieni właściciela? Sprawę bada UOKiK

0
1724
Wraz z końcem maja do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek Polskiej Grupy Lotniczej o zezwolenie na przejęcie narodowych linii lotniczych, a także podmiotów z nimi współpracujących. Konsolidacja spółek ma pomóc w realizacji wspólnej strategii na rzecz wsparcia i rozwoju rynku lotniczego w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Utworzona w celu konsolidacji wybranych aktywów Skarbu Państwa na rynku lotniczym spółka zamierza przejąć nie tylko PLL LOT, ale również LS Airport Services oraz LOT Aircraft Maintenance Services. Ostatnia z wymienionych firm jest indywidualnym dostawcą usług związanych z obsługą techniczną samolotów, zaś LSAS to przedsiębiorstwo zajmujące się ich naziemną obsługą na stołecznym Lotnisku Chopina, a także w portach lotniczych w Krakowie, Katowicach, Gdańsku oraz w Modlinie.

Źródło: Lot Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o.

Podmioty, które wejdą w skład Polskiej Grupy Lotniczej mają utrzymać odrębność organizacyjną, ale będą realizowały wspólną strategię na rzecz rozwoju rynku lotniczego w tej części kontynentu. Każda z tych spółek zachowa więc autonomię kapitałową i nadal będzie prowadzić konkurencyjną działalność w swoim segmencie usług.

Polską Grupę Lotniczą powołał w styczniu bieżącego roku premier Mateusz Morawiecki. Trzy miesiące później szef nowo powstałej spółki, a jednocześnie Prezes PLL LOT, Rafał Milczarski, zadeklarował w rozmowie z pracownikiem Polskiej Agencji Prasowej, że formalności związane z integracją Polskiej Grupy Lotniczej powinny zakończyć się w ciągu co najmniej pół roku. Teraz wszystko w rękach stojącego na straży polityki antymonopolowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.