Cyfrowe rozwiązania, które mają za zadanie usprawniać administrację hotelową są coraz popularniejsze. Wdrażają je przedsiębiorcy, którzy zarządzają dużymi sieciami hotelowymi, hostelami czy też apartamentowcami.
Łączy ich jedno – inwestują w rozmaite oprogramowania informatyczne, aby ulepszyć i unowocześnić jakość zarządzania oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom Gości. W jaki sposób nowe technologie zmieniają oblicze usług hotelarskich?
Dbałość o customer experience
Większość Gości jest w stanie zapłacić za pobyt wyższą cenę, jeżeli znajdują się w nich urządzenia, które poprawiają komfort i ułatwiają korzystanie z obiektu. Dzieje się tak, ponieważ rozwinięte technologie w hotelu są odpowiedzią na nowe nawyki konsumentów. W ciągu ostatnich kilku lat przyzwyczaili się oni do wygody załatwiania wielu spraw przez rozmaite aplikacje, bez kontaktu z drugim człowiekiem. Szybkość tych rozwiązań spowodowała również, że konsumenci stali się jeszcze bardziej niecierpliwi. Oczekują, że wszelkie formalności związane m.in. z meldunkiem nie zajmą im wiele czasu. W związku z tym, przedsiębiorcy, którzy chcą, aby ich obiekt odpowiadał na oczekiwania Gości i zaspokajał tzw. customer experience powinni postawić na innowacyjne rozwiązanie cyfrowe.
Jakie technologie są ważne?
Spośród dostępnych technologii dedykowanych branży hotelowej na pewno warto, aby w obiekcie znalazły się zarówno te, z którymi kontakt głównie będzie miał personel obiektu jak i te, z którymi w dużej mierze będą obcować wyłącznie Goście. Stanowiska POS lub interaktywna recepcja to sprzętowe zaplecze, które usprawni obsługę przyjezdnych przez pracowników. Równie ważne są także multimedialne ekrany w pokojach oraz inne urządzenia takie jak np. kiosk, które umożliwią kompleksową samoobsługę i spełnią wymagania Gości.
Nie należy również zapomnieć o funkcjonalnych rozwiązaniach dla właścicieli i menadżerów, które mają wpływ na działanie obiektów. Jednym z nich jest program hotelowy. Pomaga on zwiększyć konkurencyjność hotelu i przynosi realne zyski dla przedsiębiorstwa. Co więcej, dzięki doborowi odpowiednich elementów systemu można sprawić, że biznes hotelowy stanie się niemal autonomiczny pod względem administracyjnym.
Program hotelowy – który wybrać?
Nie ulega wątpliwości, że rynek oferuje mnóstwo różnego rodzaju programów hotelowych. Wiele z nich jest nowych, przez co trafiają do rąk przedsiębiorców jeszcze niedopracowane. Dzieje się tak, ponieważ systemy są tuż po fazie testów i często zdarza się, że mija wiele miesięcy zanim ich funkcjonalność zostanie dostosowana do wymagań konkretnego obiektu.
Dlatego poszukując programu hotelowego najlepiej wybrać taki, których jest obecny na rynku od wielu lat. Dzięki temu, można mieć gwarancję, że jego działanie zostało zweryfikowane przez tysiące klientów, a ich sugestie i uwagi przyczyniły się do stworzenia intuicyjnych narzędzi o wysokiej sprawności.
Elementy dobrego programu hotelowego
Jedną z zalet wdrożenia systemu informatycznego jest fakt, że w dużym stopniu pozwala on ograniczyć obsługę personalną na wielu poziomach administracji obiektem. Co więcej, zmniejsza się ryzyko wystąpienia pomyłek, a dzięki wielu przydatnym funkcjom zarządzanie obiektem jest prostsze i szybsze. Aby tak się stało, do składowych elementów systemu powinny się zaliczać:
• obsługa recepcji,
• zarządzanie pokojami hotelowymi,
• obsługa gastronomii w obiekcie,
• administracja strefą SPA,
• zarządzanie salami konferencyjnymi i imprezami,
• pomoc dla housekeepingu,
• obsługa dodatkowych stref, tj. parking czy wypożyczalnia sprzętu.
Dla profesjonalnego oprogramowania hotelowego to dopiero początek możliwości. Pozostałymi funkcjonalnościami są narzędzia, które posiadają ogromne możliwości marketingowo-księgowe takie jak:
• sprzedaż internetowa,
• obsługa kadr i płac,
• zarządzanie obiektem i gromadzonymi danymi w CRM (kartoteka klientów, raportowanie, zestawienia produktów),
• rachunkowość zarządcza (kontrola księgowa obiektu, analizy, planowanie budżetu).
Korzystna inwestycja
Połączenie wszystkich powyżej wymienionych elementów w jeden system informatyczny pozwala nie tylko na pełną kontrolę obiektu, łatwiejsze zarządzanie i obsługę Gości na najwyższym poziomie, ale także na gromadzenie wielu cennych danych. Mogą one posłużyć do planowania skutecznych działań marketingowych czy też inwestycyjnych. Program hotelowy obsługuje także sprzedaż produktów w Internecie, automatyzuje e-mail marketing, a także pozwala na prowadzenie programu lojalnościowego. Dzięki temu jest on narzędziem, które pozwala pozyskiwać nowych Gości poprzez stosowanie popularnych na rynku nowoczesnych rozwiązań.
Wszystkie te możliwości generują dodatkową sprzedaż produktów i usług. Dzięki temu wzrasta konkurencyjność obiektu i jego rozpoznawalność. A to oznacza tylko jedno – liczne rekomendacje dla hotelu oraz znacznie większe przychody.