Nowoczesne i efektywne zarządzanie obiektem hotelowym? Pomoże Ci w tym system POSitive Hotel od LSI Software. To kompleksowe rozwiązanie, które dzięki swojej modułowości może być wdrażane we wszelkiego rodzaju obiektach hotelowych (hotelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, hostelach, sanatoriach), a także w całych sieciach.
W najnowszej wersji 2022.1 systemu pojawiły się nowości stworzone po to, aby jeszcze bardziej usprawnić pracę hotelarzy. Zmiana wyglądu czy też rozbudowa programu lojalnościowego to tylko niektóre z nich. Zapraszamy do lektury artykułu!
Zmiany w hotelowej restauracji
Jedną z nowości w systemie POSitive Hotel jest zmiana wyglądu i rozwinięcie funkcjonalności w systemie POS do obsługi części restauracyjnej. Stanowisko sprzedażowe prezentuje się teraz zupełnie inaczej − interfejs POSa ma jeszcze bardziej nowoczesny layout. Co ważne – zachował jednocześnie funkcjonalności i układ z poprzednich, dobrze już znanych wersji, więc dotychczasowi użytkownicy nie muszą się obawiać, że trzeba będzie ponownie uczyć się jego obsługi.
Hotelarze posiadający najświeższą wersję modułu gastronomicznego mogą też korzystać z bardzo przydatnej opcji generowania strat bezpośrednio w aplikacji POS − pojawiają się one automatycznie w aplikacji Manager. To znaczące ułatwienie, ponieważ można raz na zawsze pożegnać się z kartkami „strata” i ręcznym wpisywaniu pozycji, dzięki czemu proces ten odbywa się szybko i sprawnie. Wystarczy uruchomić opcję „generuj stratę” i nabić odpowiednie pozycje – w taki sam sposób jak zwykłe zamówienie.
Czas na samoobsługę Gości
Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które świetnie sprawdza się w hotelowej gastronomii jest kiosk samoobsługowy. To w pełni funkcjonalne stanowisko sprzedażowe pozwalające na szybkie i samodzielne zamawianie i opłacanie posiłków przez Gości.
Każdy kto pracuje na najnowszej wersji systemu może się cieszyć integracją kiosku z hotelowej restauracji z systemem do zarządzania hotelem. Jedną z zalet integracji jest możliwość sprawnego zamieszczania menu w kiosku poprzez aplikację manager. Co więcej − może być ono inne od tego, które jest dostępne na stanowisku sprzedażowym POS. Dzięki temu, menu jest elastycznie dostosowane do rodzaju sprzedaży i specyfiki restauracji.
Sprawna obsługa zamówień
Ponadto, w wersji 2022.1 systemu POSitive kiosk może działać z systemem monitorów kuchennych KDS oraz KDS Order Number. Umożliwia to całkowicie samoobsługowy sposób składania, płacenia i odbierania zamówień przez Gości hotelowej restauracji. To nie tylko rozwiązanie, które doceni większość z nich za komfort składania zamówień i płatności za pomocą kilku kliknięć. To także znaczne ułatwienie dla personelu hotelowej restauracji, który może przyjmować i wydawać zamówienia w sposób zautomatyzowany co znacząco usprawnia obsługę klientów – pozwala uniknąć błędów i przyspiesza proces realizacji zamówionych posiłków.
Efektywny program lojalnościowy
W czasach ogromnej konkurencji profesjonalna obsługa i atrakcyjna oferta nie zawsze mogą wystarczyć, aby Goście ponownie zarezerwowali pobyt w obiekcie. Jedną z metod do zachęcenia ich, aby ponownie zrobili rezerwację w hotelu jest program lojalnościowy, o którym warto przeczytać więcej w artykule Program lojalnościowy w Twoim hotelu.
Nie mogło go również zabraknąć w najnowszej wersji systemu POSitive Hotel. W listopadzie w 2021 roku wprowadzone w nim zostały rozmaite ulepszenia tj. możliwość definiowania promocji specjalnych czy warunków naliczania rabatów, opcję zmiany rodzaju karty czy jej dezaktywacji, a także kasowanie czy reguły wykorzystywania punktów lojalnościowych.
W nowej wersji systemu dodano do nich jeszcze więcej użytecznych opcji – m.in. rozbudowano możliwość spalania tych punktów w równomierny sposób dla całego dokumentu. Można także wykluczyć opcję nabijania punktów lojalnościowych dla wybranych form płatności (np. rachunków niepłatnych). Jest to przydatne w szczególności w sytuacji, w której Gość chce zapłacić za pobyt kartą podarunkową lub gdy kasjer zamyka rachunek restauracyjny bez pobierania płatności od Gościa (np. jako uznanie reklamacji). Dlaczego? Ponieważ pozwala to uniknąć naliczenia punktów na kartę lojalnościową.
Szeroka gama funkcjonalności
Z pewnością warto również wspomnieć, że wszystkie nowości w systemie POSitive Hotel powstały w odpowiedzi na potrzeby rynku oraz na prośby sygnalizowane przez klientów. W związku z tym, użytkownicy najnowszej wersji mają także możliwość integracji z Horeca Idea, LG Procentric, kolejną wagą do inwentaryzacji, a także terminalami płatniczymi. To nie wszystko.
W wersji 2022.1 systemu POSitive można znaleźć również funkcje tj.:
– oznaczanie rezerwacji VIP,
– generowanie raportu zgód marketingowych,
– przypisywanie uwag odnośnie do segmentu czy kanału pozyskania rezerwacji do słownika i wyświetlanie tych uwag w raportach (przyjazdów, wyjazdów czy planowania posiłków).
Jak widać, najnowsza wersja oprogramowania POSitive Hotel to ogromna liczba funkcji i opcji, które usprawnią pracę w każdym obiekcie. Zachęcamy do kontaktu, aby poznać więcej szczegółów i osobiście zobaczyć, jak system sprawdza się w działaniu.