Każdy biznes gastronomiczny to ryzyko wielu błędów, które mogą sprawić, że goście nie będą chcieli powrócić do Twojego lokalu. Jakich gaf lepiej unikać, jeśli chcesz zachęcać klientów do ponownych zakupów i skutecznie zwiększać ich wartość? Oto lista 5 błędów, których nie może popełnić żadna restauracja.
1. Zła komunikacja w lokalu
Zła komunikacja może znacznie opóźniać i utrudniać pracę restauracji. Sposób, w którym zamówienia przyjmowane są na kartkach, a następnie ręcznie przekazywane na kuchnię, znacznie wydłuża pracę personelu i staje się źródłem niepotrzebnych błędów. Komunikację na linii kelner-kucharz może usprawnić odpowiedni system KDS. Dzięki niemu wszystkie napływające zamówienia mogą trafić od razu na kuchnię, gdzie pracownicy jednym kliknięciem będą mogli zmieniać statusy zamówień w zależności od etapu ich przygotowania. Następnie, gdy posiłek będzie już gotowy, informacja o jego przygotowaniu od razu pojawi się także u kelnera, który jeszcze szybciej będzie mógł wydać go klientowi.
2. Brak wykwalifikowanej kadry
Niedoświadczona obsługa może znacząco pogorszyć wrażenia klienta z wizyty w lokalu. Wiąże się to nie tylko z ogólnym nastawieniem kelnera, baristy lub barmana, ale też z jego przygotowaniem do pracy. Szczególnie ważna jest znajomość karty dań, by dany pracownik mógł odpowiedzieć na wszystkie pytania konsumenta i doradzić mu najlepszy wybór. W lokalu warto zadbać o odpowiednie narzędzia, które ułatwią pracę kelnerom. Najlepiej sprawdzą się do tego rozwiązania, jak Mobilny Kelner, które umożliwiają obsługę gości za pomocą wygodnych tabletów. Z ich poziomów personel może pokazywać gościom wszystkie serwowane dania, przyjmować zamówienia w kilku kliknięciach i od razu przekazywać je na kuchnię.
3. Brak opcji sugerowania dodatków
Ten częsty błąd z pozoru może wydawać się małym problemem, ale brak sugestii w zakresie dodatków może zmniejszyć zarobki restauracji. Niestety, kelnerzy często zapominają o zaproponowaniu extra pozycji lub nie wiedzą, co tak naprawdę powinni zarekomendować. Jak zatem wyeliminować ten błąd? Wybierając rozwiązania mobilne, naszej obsłudze po zaznaczeniu określonego dania, wyświetli się dodatkowe pole z listą najlepiej pasujących dodatków. W ten sposób będą mogli zaproponować je klientom, którzy z pewnością docenią trafne rekomendacje.
4. Nieaktualne menu, pełne błędów
Menu to narzędzie, które także generuje sprzedaż. Jeśli jest nieaktualne, niechluje i pełne błędów, goście nie są chętni do odwiedzin lokalu. Inny problem to sytuacje, gdy konsumentom ciągle trzeba odmawiać poszczególnych pozycji, w związku z brakiem niektórych składników. Karta dań musi być zatem zachęcająca. Oczywiście można zadbać o nią w wersji papierowej, ale to rozwiązanie jest znacznie bardziej kosztowne i angażuje nie tylko czas, ale i pieniądze. Najlepszym rozwiązaniem będzie elektroniczna wersja karty dań, w której wszystkie zmiany będzie można wprowadzać na bieżąco, a dzięki temu – od razu przechodzić do skutecznej sprzedaży.
5. Nieregularny marketing restauracji
Dzisiaj biznes bez odpowiednich działań marketingowych nie istnieje i dotyczy to także lokali gastronomicznych. Jeśli chcemy, by klienci odwiedzili nas ponownie, nie możemy dać im o sobie zapomnieć! Dlatego wystarczająco wcześniej należy zadbać i wdrożyć działania reklamowe w social mediach. W przypadku sprzedaży prowadzonej online lub telefonicznie, świetnie będzie także wykorzystać dane kontaktowe pozostawione przez klientów. Adres mailowy lub telefon mogą przydać się, do przesłania konsumentom informacji o nowościach lub akcjach promocyjnych, które zachęcą ich do ponownych zakupów.
Na każdym etapie prowadzenia biznesu nietrudno o błędy, ale zamiast powielać już te powszechne, lepiej od razu im zapobiegać. Odpowiednie rozwiązania technologiczne mogą znacznie poprawić działanie i wizerunek lokalu oraz skutecznie pomóc w rozwiązaniu wielu potencjalnych problemów. Więcej o nich można dowiedzieć, się odwiedzając GoPOS.