Dlaczego raporty porównawcze są istotne i co powinno się w nich zestawiać?

0
1000
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Inwestując w system sprzedażowy POS, zdobywasz dostęp do różnego rodzaju danych niezwykle przydatnych w lepszym zarządzaniu lokalem. Szczegółowe raporty i analizy pomagają w określeniu cen towarów, tworzeniu rabatów czy promocji, a także sprawniejszym zarządzaniu magazynem i personelem. Sprawdź w poniższym artykule, które raporty zwiększą Twój poziom zarządzania i co najlepiej w nich porównywać.

Dlaczego raporty porównawcze są ważne?
Pełna kontrola nad lokalem może być utrudniona – szczególnie w przypadku posiadania sieci lokali lub prężnie rozwijającego się biznesu. Z pomocą przychodzą raporty porównawcze, które dają Ci pełny wgląd do bieżącej sytuacji w Twoim punkcie gastronomicznym. Dzięki nim wiesz, ile zarabiasz i wydajesz, jak dokładnie pracuje Twój zespół, co generuje największy zysk oraz jak redukować i zapobiegać możliwym błędom w przyszłości. Co porównywać, aby usprawnić biznes?

1.Najważniejszy element, czyli raporty sprzedażowe
Sprzedaż to najważniejszy obszar do kontroli. Regularny monitoring rodzaju i ilości najczęściej sprzedawanych produktów ułatwia podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Wybierając odpowiedni system, jesteś w stanie tworzyć raporty z podziałem na określone produkty lub kategorie. Co więcej, wiedząc, które pozycje z menu cieszą się największą popularnością, możesz dostosowywać do nich lepsze promocje.

2.Praca zespołu
Z raportami dotyczącymi pracy personelu, możesz porównywać realizację obowiązków każdego z Twoich pracowników. Dzięki nim dostosujesz swoje decyzje kadrowe, skontrolujesz dokładny czas pracy i wypłacisz pensje tylko za faktycznie przepracowane godziny. W ten sposób utrzymasz swoje koszty na oczekiwanym stopniu, dokładnie określisz przyszły plan organizacji restauracji, a także zapewnisz realnie potrzebną ilość personelu na dany dzień. Nowoczesny system umożliwia również wgląd do danych – co zostało sprzedane lub usunięte. Dzięki temu sprawdzisz działania zespołu i dowiesz się czy nikt nie oszukał Cię, usuwając wybraną pozycję z rachunku.

3.Sprzedaż w sieci
Raporty pozwalają kontrolować to, jak często i ile dokładnie Twoi klienci zamawiają za pomocą konkretnych źródeł. Przykładowo, gdy posiadasz swój sklep online i prowadzisz sprzedaż na więcej niż jednej platformie, zrobisz porównania pomiędzy źródłami sprzedaży. Te dane możesz użyć do szczegółowej analizy, a w oparciu o nią podejmiesz dalsze decyzje biznesowe, które zapewnią Ci większy zysk.

4.Kurier własny kontra zewnętrzny
W sytuacji, gdy zdecydowałeś się zatrudnić własnych kurierów oraz kurierów z firmy zewnętrznej, możesz bez obaw porównywać ich pracę. Raporty umożliwiają sprawdzenie przeznaczanych kwot na dowozy, a także z których stref pochodzi największa ilość zamówień. Stawiając na współpracę z dostawcami firmy z zewnątrz oraz zatrudniając własnych dostawców możesz porównywać wygenerowane przez nich koszty. Daje Ci to rzetelny obraz najkorzystniejszego dla Ciebie wyboru pod względem finansowym.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

5.Magazyn
Raporty magazynowe pomagają w realizacji zakupów na czas. Co więcej, lista najpotrzebniejszych produktów z powiadomieniami o niskim stanie magazynowym minimalizuje braki w menu, co skutecznie utrzymuje zadowolenie klienta. Wprowadź do swojego biznesu system GoStock, z którym łatwo sprawdzisz ilość surowców i zyskasz szczegółowy nadzór nad wszystkimi stanami w magazynie. Z aplikacją możesz swobodnie dysponować raportami z więcej niż jednego magazynu i dowolnie je porównywać.

6.Każdy punkt z posiadanej sieci lokali
Mając więcej niż jeden biznes, warto generować raporty porównawcze między każdym z posiadanych obiektów. Porównania te oferują realny wgląd do stopnia funkcjonowania każdego z nich. Inwestując w nowoczesne narzędzia, jak aplikacja do zarządzania lokalem GoManager – jesteś w stanie zdobyć cały szereg istotnych raportów, które dowolnie skonfigurujesz i na ich podstawie określisz przyszłe cele.

Nieustanne kontrolowanie i analizowanie każdego lokalu to prawdziwy przepis na sprawnie funkcjonujący biznes. Jeśli chcesz zdobyć więcej informacji na temat wszystkich nowoczesnych narzędzi i przede wszystkim dostępnych raportów – odwiedź stronę GoPOS i sprawdź dostępne rozwiązania.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.