Polska pracownia projektuje butikowy hotel w Paryżu [zdjęcia]

0
1140

Zachwycający urok stolicy Francji zawdzięczamy wielkiej przebudowie, która miała miejsce w latach 1852–1870, zmieniając całkowicie jej dotychczasowe oblicze. Wybudowane wówczas eleganckie kamienice z dużymi oknami i nowe pasy zieleni stały się wyznacznikiem wysublimowanego poziomu estetyki ówczesnej metropolii. W jednej z takich kamienic, niemalże u stóp wieży Eiffla, w historycznej 7-mej dzielnicy, już niebawem przywita gości butikowy Hotel Alberte, którego modernizacją zajmują się architekci z pracowni Tremend.

– Praca nad tym projektem to dla nas podwójne wyzwanie i ogromna satysfakcja. Z jednej strony przez to, że jest to zagraniczna inwestycja, prowadzona całkowicie w języku francuskim, chociaż w zespole poza mną pracują osoby dwujęzyczne. Prace nad projektem przypadły podczas pandemii, co utrudniło, niektóre etapy, ze względu na brak możliwości podróży. Cieszymy się, że już możemy działać „pełną parą” – mówi Magdalena Federowicz – Boule, Prezes Zarządu Tremend.

Z szacunku do historii

XIX – wieczna kamienica, zlokalizowania nieopodal Hotel des Invalides, już wcześniej gościła w swych zabytkowych wnętrzach obiekt hotelowy. Mieścił się tu przez długi czas hotel Prince. Obecni właściciele zmieniają nie tylko fasadę budynku i jego wnętrza, za co odpowiadają architekci pracowni Tremend, ale także nazwę. Nowy hotel będzie funkcjonował jako Hotel Alberte. Jest to ukłon w stronę prababki rodziny właścicieli hotelu, która nosiła to imię, a była rownież fundatorką rodzinnej firmy, zajmującej się produkcją korków do butelek oraz koniaku.

Szacunek do tradycji i historii podtrzymany zostanie również przez wystrój wnętrz i pozo-stawienie niektórych zabytkowych elementów dawnego wyposażenia.

Luksus w paryskim stylu

Stolica Francji zachwyca turystów wysublimowaną elegancją, sztuką i ekskluzywnością. Doskonale w ten klimat wpisuje się powstający właśnie hotel Alberte. Ten 4 gwiazdkowy, butikowy obiekt zaspokoi potrzeby osób ceniących luksus i kameralną atmosferę. Do dyspozycji gości będą 23 pokoje, w tym 20 pokoi typu classic, 2 apartamenty i 1 pokój z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych. Architekci pracowni Tremend zaprojektowali wnętrza w stylu „modern classic”, łączące klasykę ze współczesnością.

– Tłem dla nowego wystroju jest odkryty, autentyczny surowy kamień w kolorze piaskowym, który znajduje się na ścianach. Chcieliśmy zachować jak najwięcej oryginalnych elementów wystroju. Udało się uratować zabytkowe drzwi i balustrady, dzięki temu czuć tu ducha historii. Wykorzystaliśmy także nasze ekologiczne podejście do projektów i recyklingu – mówi Magdalena Federowicz – Boule

Architekci Tremend zaprojektowali wnętrza hotelu w jasnej kolorystyce, która przeważa za-równo w pokojach, jak i częściach wspólnych. Ciepłe odcienie beży przełamane zostały mocniejszymi akcentami koloru koniakowego, miedzianego oraz kontrastującego z nimi granatowego. Naturalne i przyjemne w dotyku materiały jak drewno, kamień, miedź, wełna czy welur tworzą luksusowy wystrój, kojarzący się z ciepłym, przyjemnym klimatem domu w kamienicy. Dzięki temu goście będą mogli poczuć się tu jak u siebie.

Na parterze hotelu w części lobby, znajduje się recepcja, będąca jednocześnie stołem, przy którym można przysiąść wieczorem i degustować wino lub koniak „domowej” produkcji. W tylnej części recepcji dumnie prezentuje się elegancki mebel barowy oraz podświetlona wi-tryna z ekspozycją butelek win, koniaku, będąca wizytówką hotelu. Jest tu również niewielka część restauracyjna z bufetem. W piwnicy natomiast znajduje się sala śniadań, której wnętrze w łatwy sposób można przystosować do funkcji salki konferencyjnej. Po doświadczeniach pandemicznych architekci Tremend, projektując wnętrza obiektu postawili na elastyczność przeznaczenia pomieszczeń.

Charakterystycznymi elementami wystroju są przykuwające wzrok lampy, a właściwie seria lamp znajdująca się w przestrzeni lobby i restauracji, specjalnie zaprojektowana do tego projektu. Przypominające kwiaty maków klosze wykonane zostały z miedzi, nawiązując kolo-rem do złocistego odcienia produkowanego przez właścicieli trunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.