Co zrobić gdy ceny wzrastają, a zysk w restauracji spada?

0
1117
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Coraz większe podwyżki uderzają w każdy sektor, w tym biznesy gastronomiczne. Rosnące koszty żywności sprawiają, że właściciele restauracji muszą podnosić ceny dań. Sprawdź w poniższym artykule co zrobić w sytuacji, gdy takie kroki nie przynoszą oczekiwanych zysków.

Jak przygotować klientów na nadchodzący wzrost cen?
Restauratorzy obawiają się, że podnoszenie cen odstraszy przychodzących gości. Bez obaw – dzisiejsi klienci zdają sobie sprawę z tego, że podwyżki to konieczność. Wysokie ceny spotykają chociażby w codziennych zakupach spożywczych. Jeśli jednak obawiasz się ich niezadowolenia – podnieś ceny w tym samym czasie dokonując zmiany całej karty dań. Możesz przygotować ulepszoną ofertę sezonową albo dodać do aktualnego menu nowe posiłki i tym samym usunąć te najrzadziej zamawiane. Klienci zauważą, że wyższe ceny idą w parze z jakością i nowościami.

Obniż koszty obsługi kelnerskiej
W sytuacji, gdy rosnący food cost i podwyżka cen nie dają oczekiwanego przychodu, warto postawić na oszczędzanie. W takim przypadku istotna jest sprzedaż samoobsługowa. Wprowadź E-menu i umieść kody QR na stolikach lub wyposaż lokal w samoobsługowe kioski. Klienci łatwo przeglądną menu i samodzielnie złożą oraz opłacą swoje zamówienie. Do elektronicznego menu w każdym momencie dodasz wszelkie modyfikacje, jak nowe ceny dań, tym samym oszczędzając na ciągłym drukowaniu papierowej wersji. Takie rozwiązanie można dodatkowo rozbudować o system numerkowy, który przypisze przyjętym zamówieniom odpowiednie numerki, a goście będą mogli wygodnie sprawdzić ich statusy na umieszczonym w lokalu ekranie. W ten sposób ograniczysz wydatki na obsługę kelnerską i w znacznym stopniu usprawnisz realizację zamówień.

Zmniejsz wydatki na zamówienia
Dobry plan zamówień do lokalu umożliwi Ci zminimalizowanie food costu, a także uniknięcia coraz wyższych cen w hurtowniach. Wprowadź do swojego biznesu system porównywania cen, z którym stworzysz precyzyjne listy zakupów i zestawisz aktualne ceny i promocje u różnych dostawców. Ograniczysz tym swoje wydatki na zamówienia i zaoszczędzisz czas, który dotychczas traciłeś na szukanie najbardziej korzystnych ofert.

Daj znać klientom, że stawiasz ich na pierwszym miejscu
Podwyżki cen dotykają przede wszystkich klientów. Aby im to wynagrodzić – wprowadź program lojalnościowy. Z narzędziem GoClient zaoferujesz spersonalizowane karty stałego klienta. Z systemem wygenerujesz również kody rabatowe, sezonowe promocje albo atrakcyjne vouchery. Dzięki temu Twoi goście – mimo podwyższonych cen – w dalszym ciągu będą mogli korzystać z promocyjnych usług.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Ograniczaj straty żywności i zarabiaj
Straty żywności to częsty problem w branży gastronomicznej. Aby ograniczyć marnowanie jedzenia, warto inwestować w nowoczesne rozwiązania, które skutecznie przyczynią się do redukcji tego zjawiska. Korzystaj z dostępnych aplikacji, dzięki którym pod koniec każdego dnia pracy umieścisz informację o daniach, które jeszcze zostały w kuchni. Sprzedawaj je po atrakcyjnych cenach i zarabiaj – tym samym nie marnując pożywienia i realnie wspierając ekologię.

Wyższe ceny to powszechny problem, który negatywnie wpływa na przychód punktów gastronomicznych. Korzystając z odpowiednich narzędzi możesz skutecznie ułatwić funkcjonowanie restauracji w czasie kryzysu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych rozwiązań – odwiedź GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.