Jak radzić sobie z „trudnymi” gośćmi? [wideo + podcast]

0
2322

Pracownicy recepcji, kelnerzy, barmani. To właśnie oni wiedzą najlepiej, że nie każda interakcja z gościem jest sympatyczną rozmową. Wielokrotnie w hotelach i restauracjach dochodzi do nieprzyjemnych incydentów ze względu na nieporozumienia. Jak temu zapobiegać? Jak poradzić sobie z gośćmi, którzy do łatwych nie należą?

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym jak mózg wpływa na typ osobowości i sposób bycia każdego z nas. Pokazywaliśmy, jakie są różnice pomiędzy konkretnymi typami oraz jakie zachowania ich charakteryzują. Teraz natomiast przychodzimy z kolejną częścią rozmów dotyczących gości hotelowych i restauracyjnych.

Specjalistka od ludzkich mózgów, Anna Urbańska, zdradza w rozmowie z Rafałem Krzyckim i Rafałem Pasenikiem, jak postępować, aby poradzić sobie z ,,trudnym” gościem hotelowym, z którym niejednokrotnie personel restauracji, czy hotelu musi się zmierzyć.

– Relacja człowiek-człowiek to już jest duże wyzwanie. Pracujemy z rożnymi osobami (…). Nigdy nie wiemy, w jakiej sytuacji są goście (…). To jest chleb powszedni, my się z tym spotykamy każdego dnia  – twierdzi Rafał Pasenik.

– Nie ma dobrych i złych gości. Nie ma trudnych i łatwych. Są tylko złe albo dobre sposoby na dogadanie się i brak świadomości (…). Z każdym gościem jesteśmy w stanie się dogadać i dojść do porozumienia – mówi natomiast Anna Urbańska, Master Trenerka Structogramu.

Okazuje się zatem, że to, czy interakcja pracownika z gościem zakończona zostanie sukcesem, zależy od właściwego podejścia do klienta i zrozumienia źródła jego problemu oraz potrzeb. Anna Urbańska mówi, jak należy podchodzić do konkretnych typów gości, co robić, a czego unikać oraz jak zachować spokój w ekstremalnych sytuacjach.

Być może zastanawialiście się kiedyś, dlaczego goście przychodzący do restauracji siadają przy brudnym stoliku, kiedy wokół znajduje się dziesięć czystych? A może sam jesteś osobą z ,,czerwonym mózgiem” i nie wiesz, jak na spokojnie rozwiązać problem nerwowego gościa? Na te oraz wiele innych pytań, znajdziesz odpowiedź oglądając kolejny już odcinek z rozmową Rafała Krzyckiego i Rafała Pasenika z ekspertką od tych spraw – Anną Urbańską.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.