Pracownicy recepcji, kelnerzy, barmani. To właśnie oni wiedzą najlepiej, że nie każda interakcja z gościem jest sympatyczną rozmową. Wielokrotnie w hotelach i restauracjach dochodzi do nieprzyjemnych incydentów ze względu na nieporozumienia. Jak temu zapobiegać? Jak poradzić sobie z gośćmi, którzy do łatwych nie należą?
Jakiś czas temu pisaliśmy o tym jak mózg wpływa na typ osobowości i sposób bycia każdego z nas. Pokazywaliśmy, jakie są różnice pomiędzy konkretnymi typami oraz jakie zachowania ich charakteryzują. Teraz natomiast przychodzimy z kolejną częścią rozmów dotyczących gości hotelowych i restauracyjnych.
Specjalistka od ludzkich mózgów, Anna Urbańska, zdradza w rozmowie z Rafałem Krzyckim i Rafałem Pasenikiem, jak postępować, aby poradzić sobie z ,,trudnym” gościem hotelowym, z którym niejednokrotnie personel restauracji, czy hotelu musi się zmierzyć.
– Relacja człowiek-człowiek to już jest duże wyzwanie. Pracujemy z rożnymi osobami (…). Nigdy nie wiemy, w jakiej sytuacji są goście (…). To jest chleb powszedni, my się z tym spotykamy każdego dnia – twierdzi Rafał Pasenik.
– Nie ma dobrych i złych gości. Nie ma trudnych i łatwych. Są tylko złe albo dobre sposoby na dogadanie się i brak świadomości (…). Z każdym gościem jesteśmy w stanie się dogadać i dojść do porozumienia – mówi natomiast Anna Urbańska, Master Trenerka Structogramu.
Okazuje się zatem, że to, czy interakcja pracownika z gościem zakończona zostanie sukcesem, zależy od właściwego podejścia do klienta i zrozumienia źródła jego problemu oraz potrzeb. Anna Urbańska mówi, jak należy podchodzić do konkretnych typów gości, co robić, a czego unikać oraz jak zachować spokój w ekstremalnych sytuacjach.
Być może zastanawialiście się kiedyś, dlaczego goście przychodzący do restauracji siadają przy brudnym stoliku, kiedy wokół znajduje się dziesięć czystych? A może sam jesteś osobą z ,,czerwonym mózgiem” i nie wiesz, jak na spokojnie rozwiązać problem nerwowego gościa? Na te oraz wiele innych pytań, znajdziesz odpowiedź oglądając kolejny już odcinek z rozmową Rafała Krzyckiego i Rafała Pasenika z ekspertką od tych spraw – Anną Urbańską.