Najchętniej zamawiane dania na wynos w czasie Walentynek

0
975

Wyniki przeprowadzanych w ostatnich latach ankiet nie pozostawiają złudzeń – z roku na rok coraz więcej Polaków obchodzi Walentynki. Przekłada się to na wzmożony popyt na zamawianie jedzenia z dostawą do domu, dla restauratorów stanowiąc kolejną po Nowym Roku szansę na zwiększone obroty w biznesie.

Jak policzył Stuart, 14 lutego klienci najchętniej sięgają po sushi, a punkty gastronomiczne oferujące surową rybę i owoce morza w różnych odsłonach odnotowują tego dnia popyt nawet o 95 proc. wyższy w stosunku do średniej liczby zamówień zrealizowanych „w zwykły dzień”. Aby mu sprostać restauratorzy muszą zadbać o odpowiednią przepustowość obsługi – od pracy kuchni po realizację dostaw.

Według globalnych danych DoorDash Walentynki znajdują się w pierwszej trójce świąt, które generują najwięcej dostaw posiłków . 14 lutego uroczystą kolację w domu planuje niemal co czwarty z nas, a 16 proc. chce tego dnia wybrać się do restauracji . W tym roku świętowaniu Walentynek w domowym zaciszu sprzyja fakt, że wypadają one we wtorek, a więc w środku roboczego tygodnia. Przekłada się to także na ograniczony czas na przygotowanie kolacji na własną rękę, a to kieruje zainteresowanie klientów w stronę opcji szybkich dostaw do domu. Podobnie jak w okresie poprzedzającym nowy rok, oznacza to dodatkową pracę dla restauratorów i dostawców.

Sushi króluje na stołach
Szukając dań na walentynkową kolację, bardzo często sięgamy do oferty barów i restauracji z sushi. Według danych Stuart liczba dostaw realizowanych przez firmę na zlecenie popularnego europejskiego partnera sieci sushi była w zeszłym roku średnio o 95% wyższa w dniu Walentynek niż w „zwykły dzień”. Klientów przyciągają m.in. bogata oferta restauracji oferujących ten japoński przysmak, a zwłaszcza popularne zestawy dla dwojga. Składaniu zamówień sprzyja również fakt, że niewiele osób sushi potrafi zrobić samodzielnie. Sushi z restauracji jest potrawą przyrządzoną schludnie i minimalistycznie, stanowiąc tym samym idealny dodatek do walentynkowej otoczki.

– Aby odpowiedzieć na zwiększone zapotrzebowanie w dni takie jak Walentynki, restauratorzy powinni dużo wcześniej zaplanować nie tylko dedykowaną na tę okazję ofertę i odpowiednią autopromocję, ale i całą logistykę związaną z obsługą większej liczby dostaw. Zatrudnienie dodatkowej liczby kurierów na jeden z kilku takich dni w roku mija się jednak z celem, bo po prostu jest to nieefektywne kosztowo. Warto rozważyć ofertę profesjonalnych partnerów logistycznych i „outsourcować” proces szybkich dostaw w całości lub w pewnej części – wyjaśnia Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart.

Wartość zamówień noworocznych pozwala liczyć na dobry utarg w Walentynki – skorzysta też kurier
Święta okolicznościowe w połączeniu z szybkimi dostawami to również świetna okazja do dodatkowego, solidnego zarobku dla kurierów. W dni takie, jak Walentynki najbardziej aktywni kurierzy mogą zarobić nawet trzy razy więcej niż w „standardowe” dni.

W obliczu chudnących portfeli Polaków i groźby kryzysu gospodarczego wielu restauratorów zastanawia się, czy świąteczne dni takie jak Walentynki i w tym roku przyciągną rzesze chętnych. Eksperci Stuart przekonują, że popyt na zamówienia 14 lutego będzie wysoki, a świadczą o tym dobre wyniki zamówień zrealizowanych w Sylwestra i Nowy Rok.

– Ostatnie dwa dni grudnia były dla nas czasem aktywnej pracy, której efekty okazały się bardzo zadowalające. Podczas tych dwóch dni, ponad 74 proc. dostaw dostarczono do klientów w mniej niż 30 minut od chwili zamówienia. W samym tylko Nowym Roku nasi kurierzy dowieźli niemal o połowę więcej zamówień niż zazwyczaj, pomimo krótszych godzin pracy naszych partnerów – wskazuje Agnieszka Majewska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.