Według plebiscytu European Best Destination, Warszawa jest najlepszym kierunkiem turystycznym w Europie w 2023 roku. Miasto wyprzedziło Ateny, Wiedeń i hiszpańskie Toledo. Zwycięstwo to w dużej mierze zasługa kampanii promocyjnej, którą zorganizował stołeczny ratusz.
W czasie internetowego głosowania, które trwało do 10 lutego, Warszawa pokonała 19 innych kandydatów i zdobyła tytuł najlepszego kierunku turystycznego w Europie. Wielu mieszkańców Warszawy wzięło udział w głosowaniu, a stołeczny ratusz zorganizował kampanię, która zachęcała do codziennego oddawania głosów na miasto. Kampania ta została przeprowadzona za pośrednictwem specjalnie stworzonej witryny internetowej oraz poprzez umieszczanie reklam w tramwajach, autobusach i na przystankach. Reklamy były zamieszczone w językach ukraińskim i angielskim.
W promocję Warszawy włączyły się również warszawskie dzielnice, miejskie spółki, instytucje kultury, wybrane uczelnie, hotele, restauracje i przedsiębiorstwa branżowe, osoby i podmioty zrzeszone w Warszawskiej Organizacji Turystycznej i Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. W kampanię zaangażowało się także wiele rozpoznawalnych osób, takich jak aktorzy, muzycy czy youtuberzy.
Warszawa wygrała z 140 000 oddanymi na nią głosami, bijąc rekord Porto, które otrzymało łącznie 138 000 głosów w 2017 roku.