Starbucks, popularna sieć kawiarni, wprowadziła do swojej oferty nową kawę z dodatkiem oliwy z oliwek o nazwie „Oleato”. Tymczasowy dyrektor generalny firmy, Howard Schultz, nazwał to przełomowym momentem w historii Starbucks, tworzącym nową kategorię kawy. Schultz dodał, że pomysł na nową kawę z oliwą z oliwek narodził się po inspirującej podróży na Sycylię.
Nowy napój zostanie wprowadzony najpierw we włoskich kawiarniach, a później pojawi się na niektórych rynkach amerykańskich wiosną tego roku. „Oleato” Starbucks ma podbić rynek i zrewolucjonizować branżę kawową.
Wraz z wprowadzeniem kawy z oliwą z oliwek Starbucks wprowadza do sprzedaży również espresso martini, które będzie dostępne w wybranych kawiarniach we Włoszech, a także w Seattle i Nowym Jorku.
Schultz wprowadza nową linię produktów w symbolicznym momencie. W kwietniu przestanie być dyrektorem generalnym amerykańskiej sieci. Zastąpi go Laxman Narasimhan. Schultz pozostanie jednak w zarządzie i będzie działał jako ambasador marki „Oleato”.
W odpowiedzi na rosnącą inflację, Starbucks podniósł ceny o około 5 proc. mimo trudnego środowiska makroekonomicznego, Schultz zachowuje optymizm i wskazuje, że od czasu objęcia przez niego stanowiska tymczasowego dyrektora generalnego, wartość rynkowa firmy wzrosła o około 40 mld dolarów.