Grupa Sfinks Polska, która zarządza siecią restauracji pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, odnotowała w lutym 2023 r. wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,8% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Obroty wyniosły 14,48 mln zł, a wzrost ten osiągnięto pomimo zamknięcia jednej z restauracji na część miesiąca z powodu remontu.
Warto podkreślić, że już od początku roku Sfinks Polska utrzymuje silny trend wzrostowy, co ma związek z prowadzonymi skutecznie działaniami prosprzedażowymi i znanymi markami restauracji. Warto zaznaczyć, że większość lokali pod szyldami SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców, co świadczy o sukcesie konceptu franczyzowego i dobrej współpracy między spółką a jej partnerami.
Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska, podkreśla, że kluczowym elementem sukcesu spółki jest inwestowanie w narzędzia technologiczne, które umożliwiają stały monitoring kosztów na poziomie sieci i poszczególnych restauracji oraz zarządzanie jakością w lokalach. Wszystkie te działania przekładają się na zaufanie klientów i ich powroty do restauracji lub zamawianie dań w dostawie.
Warto dodać, że raportowana przez Sfinks Polska sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę. Nie obejmuje ona sprzedaży realizowanej przez sieć Piwiarnia. Ostateczny wynik sprzedaży gastronomicznej nie jest tożsamy z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska, ponieważ przychody te składają się z przychodów ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychodów z opłat franczyzowych naliczanych od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe.