Nie zaśpij – przygotuj ogródek na wiosnę

0
870
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Letni sezon zbliża się coraz bardziej, nie tylko Klienci czekają na pierwsze ciepłe dni spędzone w ulubionym ogródku restauracyjnym z pyszną kawą i deserem. Tegoroczny sezon będzie dla branży gastronomicznej dużą szansą na odrobienie strat związanych z ubiegłorocznymi ograniczeniami oraz narastającą inflacją. Pomimo, że sytuacja ekonomiczna cały czas odstrasza, to według raportu PMR branża w latach 2022-2027 będzie się nadal rozwijać i to w tempie 8 proc. rocznie. Restauratorzy są zmobilizowani do pracy i przygotowują się do jak najlepszej obsługi swoich klientów.

Sezon ogródkowy – czas start!

Tegoroczny układ kalendarzowy świąt i dni wolnych przyniesie branży wiele okazji do aktywnej działalności. Początkiem okresu wiosennego będzie nie tylko zmiana czasu z zimowego na letni, ale również zbliżający się okres świąteczny. To właśnie okres Świąt Wielkanocnych jest uznawany za początek wyższego sezonu i pozimowy wzrost aktywności gości restauracyjnych. Prawdziwie wysoki sezon rozpocznie się jednak niespełna miesiąc później wraz z majówką. Z pewnością duża liczba Polaków spędzi ten okres na podróżach i wspólnych spotkaniach z rodziną i znajomymi. Jak przygotować się do tego sezonu i przyciągnąć możliwie największą grupę klientów?

Wystrój i prezentacja

Jak pokazują badania, aż 92 proc. konsumentów kieruje się przy wyborze lokalnej firmy opiniami znalezionymi w internecie. Wielu z nich jest jednak w stanie zaryzykować skorzystanie z usług w przypadku pozytywnego, pierwszego wrażenia. O ile opinie publikowane w social mediach są częściowo niezależne od naszych starań, o tyle wystrój i prezencję miejsca możemy samodzielnie zaplanować i zrealizować. Przed wysokim sezonem warto zweryfikować i zaktualizować takie elementy, jak:

  • ekspozycja dań – przyjrzyj się ubiegłorocznym zdjęciom, które publikowałeś ty i twoi klienci. Zaplanuj aktualizację ekspozycji, formę podania lub rozważ zmianę zastawy. Nowe elementy dekoracyjne podniosą atrakcyjność poszczególnych dań, jak i całościowy wizerunek lokalu,
  • oświetlenie – to jeden z najważniejszych elementów dekoracji wnętrz w gastronomii. W zależności od rodzaju kuchni i godzin otwarcia warto przemyśleć nowe rozwiązania. Dotyczy to zarówno samego źródła światła, jego kierunku, rozproszenia i barwy. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać podręcznikowe porady specjalistów od neurogastronomii, którzy swoje rady popierają badaniami i sprawdzonymi rozwiązaniami,
  • kolorystyka – jej zmiana jest największą zmianą wystroju, na jaki można się zdecydować. Wymaga to nie tylko pokrycia farbą ścian w nowym kolorze, ale także dopasowania dodatków i innych elementów dekoracji.

Ogródek i przestrzeń dodatkowa

Niższy sezon warto wykorzystać nie tylko na odświeżenie, ale też ekspansję swojego lokalu. To właśnie w tym czasie można rozejrzeć się dookoła i zaplanować pozyskanie dodatkowej przestrzeni dla swoich gości. Porozumienie z sąsiednimi firmami czy prywatnymi właścicielami nie powinno zabrać wiele czasu, ale w przypadku gruntów publicznych czas pozyskania może się wydłużyć. Będzie do tego potrzebna nie tylko szczegółowa umowa, ale również koncesja na okresową sprzedaż alkoholu. W zależności od lokalizacji zewnętrzna przestrzeń gastronomiczna może przybierać różne formy. Oprócz przylegających do lokalu terenów warto pomyśleć o miejscach odległy o kilka czy kilkanaście metrów. Logistycznie nie powinno to stanowić dużego wyzwania, a może się okazać źródłem dużych zysków.

Wsparcie nowych technologii

Decydując się na uruchomienie dodatkowej przestrzeni gastronomicznej w pobliżu lokalu warto przemyśleć jej funkcjonowanie i sposób obsługi gości. Kontrola zewnętrznej przestrzeni to kwestia, która rodzi najwięcej obaw. Cennym wsparciem dla personelu mogą się okazać takie rozwiązania, jak:

  • midiPOS – dodatkowe stanowisko sprzedażowe, dzięki temu kelnerzy pracujący na zewnątrz mają większą niezależność pracy przy jednocześnie lepszej komunikacji z kuchnią. Głównymi atutami tego rozwiązania jest również podgląd pełnego widoku zajętości stolików, bieżący dostęp do rozliczeń czy modyfikacja zamówień,
  • mobilny miniPOS – uproszczone rozwiązanie dla mniejszych lokali gastronomicznych, które jest instalowane na urządzeniach z systemem Android. Korzystająca z niego obsługa może składać zamówienia, które wpływają bezpośrednio do stanowiska sprzedażowego. Ponadto mogą modyfikować składniki potraw czy dodawać komentarze. Aplikacja pozwala na niezależną i mobilną obsługę zarówno w ogródkach gastronomicznych, jak i wielopoziomowych lokalach,
  • roboty PUDU – BellaBot – innowacyjny robot kelner, który zapewnia sprawną dostawę m.in. dań, naczyń, zastawy stołowej oraz innych przedmiotów. Może śmiało obsługiwać ogródki zewnętrzne: przywita gości i zaprowadzi ich do wolnego stolika. BellaBot może udźwignąć dwukrotnie więcej niż w przypadku klasycznej obsługi kelnerskiej, dlatego jednorazowo potrafi obsłużyć więcej stolików. Tace mają dużą powierzchnię, a robot rozpoznaje nałożone na nie obciążenie.
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Przygotowując się do tegorocznego sezonu warto wdrożyć kilka nowych rozwiązań i pochwalić się nimi przed klientami. Odświeżenie wizerunkowe lokalu z pewnością zainteresuje wielu gości, którzy docenią każdą zmianę podnoszącą jakość usług gastronomicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.