Sfinks Polska odnotował 8% wzrost przychodów gastronomicznych w lipcu, osiągając 17,72 mln PLN. Wzrost ten został zrealizowany przez 75 lokali, co stanowi o 7 mniej niż rok wcześniej. W okresie od stycznia do lipca br., sprzedaż tych sieci wyniosła 107,56 mln PLN, co oznacza wzrost o 14,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Przychody generowane przez lokale porównywalne (L2L), czyli te, które były aktywne zarówno na koniec lipca br., jak i na koniec lipca ubiegłego roku, wyniosły 17,31 mln PLN w lipcu br. w porównaniu do 15,37 mln PLN rok wcześniej, co oznacza wzrost o 12,6% r/r.
Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA, skomentował te wyniki: „Nasze sieci mają za sobą kolejny dobry miesiąc, który potwierdza, że notowane zwiększenie sprzedaży jest trendem stałe wpisującym się w nasze działania. Warto podkreślić, że wzrosty te generujemy mimo mniejszej sieci niż rok wcześniej i to aż o 9%. Rok temu w ciepłych miesiącach mieliśmy do czynienia z wysoką sprzedażą, bo nie był to już okres naznaczony pandemią, zatem baza jest dość wysoka, tym bardziej wygenerowane wzrosty oceniamy pozytywnie. Narastająco, od początku roku na porównywalnej sieci notowaliśmy przychody gastronomiczne w wysokości 106,34 mln PLN, czyli o 19,8% wyższe niż rok wcześniej, co pokazuje potencjał do dalszego zwiększania wyników wraz z rozwojem sieci. Mamy zaawansowane plany w tym zakresie, tylko na ten rok zaplanowaliśmy otwarcia 10 lokali, a docelowo zakładamy odbudowę liczby zarządzanych restauracji do poziomu sprzed pandemii. Rozwój ten zamierzamy realizować w modelu franczyzowym, dzięki czemu wydatki inwestycyjne nie będą dociążać naszych wyników.”
Wśród planowanych otwarć przez Sfinks jest restauracja Sphinx w Jarocinie, która ma rozpocząć działalność za kilka miesięcy. W tym mieście, Sfinks już uruchomił lokal w nowym formacie – SPHINX Coctail Bar, działający na płycie jarocińskiego rynku pod zadaszoną konstrukcją – tarrasolą, z elementami charakterystycznego dla sieci SPHINX wystroju.