Mieszkańcy Barcelony niezadowoleni: restauracje odmawiają obsługi pojedynczym gościom

0
890

W świecie gastronomii zawsze pojawiają się nowe trendy i strategie. Jednak nie zawsze są one korzystne dla wszystkich. Ostatnio w Barcelonie, jednym z najpopularniejszych miast turystycznych na świecie, zaobserwowano pewien nietypowy trend.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez hiszpańską gazetę „El Pais”, coraz więcej restauracji w Barcelonie odmawia obsługi pojedynczym gościom, preferując grupy. Dlaczego? Chodzi przede wszystkim o maksymalizację zysków. W sezonie letnim, kiedy do Barcelony przybywa mnóstwo turystów, wielu z nich chce korzystać z uroków restauracyjnych ogródków. Niestety, pojedynczy goście coraz częściej spotykają się z odmową, podczas gdy większe grupy są mile widziane.

Szczególnie dotkliwe jest to w centralnych częściach miasta, takich jak ulica Carrer de Blai czy dzielnica Eixample. W niektórych miejscach kelnerzy odmawiają obsługi pojedynczym gościom, tłumacząc się brakiem dostępnych miejsc, mimo że w rzeczywistości takie miejsca są dostępne. Co więcej grupy turystów wydają więcej niż miejscowi mieszkańcy, co może być jednym z powodów takiej dyskryminacji.

Mieszkańcy Barcelony są coraz bardziej niezadowoleni z tej sytuacji. Jak relacjonuje jeden z nich, próbował zjeść posiłek w kilku różnych lokalach, ale za każdym razem spotykał się z odmową, mimo że widział wolne stoliki. W jednym z lokali usłyszano, że stolik jest zarezerwowany, ale chwilę później usiadła przy nim grupa turystów. W innym miejscu powiedziano mu, że może zostać tylko przez 20 minut.

Choć maksymalizacja zysków jest ważna, warto pamiętać o tym, aby nie zaniedbywać żadnego gościa. Każdy z nich zasługuje na równą obsługę, niezależnie od tego, czy przychodzi sam, czy w większej grupie. Dyskryminacja pojedynczych gości może prowadzić do negatywnych opinii i długoterminowych strat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.