Wytrzymały sprzęt nie tylko na kuchni

0
886
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Zachlapania, wysokie i niskie temperatury, kurz i pył – to właśnie takim testom na co dzień jest poddawany sprzęt użytkowany w gastronomii. Jak bardzo różni się od urządzeń domowych, z których korzystamy i dlaczego jego najważniejszym parametrem jest trwałość? Doradzamy, jak wybrać najlepszy sprzęt, który pomoże realnie wpływać na osiągane wyniki.

Różny sprzęt – ta sama trwałość

Najpopularniejszymi narzędziami, z którego obecnie korzysta gastronomia są terminale dotykowe, które umożliwiają rejestrację przyjmowanych zamówień. To właśnie dzięki bieżącemu wprowadzaniu informacji do systemu możemy zbierać wiele wartościowych danych, które pomagają podejmować strategiczne decyzje. Każdy z terminali jest jednak codziennie poddawany próbom wytrzymałości. W wysokim sezonie z udziałem tego sprzętu realizowanych jest nawet kilkaset zamówień dziennie, co w skali chociażby miesiąca jest olbrzymim obciążeniem. Ekran, wentylator czy procesor – to jedne z najważniejszych elementów, tak samo jak funkcjonalne oprogramowanie. Dlatego przy wyborze dotykowych terminali warto zwrócić uwagę na sprzęt, który oferuje:

  • wodoszczelną obudowę, która chroni sprzęt przed przypadkowym zalaniem i uszkodzeniem,
  • pasywne chłodzenie – co gwarantuje odporność na kurz i pył oraz zapewnia cichą pracę urządzenia,
  • wydajny procesor – chociaż oprogramowanie gastronomiczne nie posiada wysokich wymagań sprzętowych to warto sięgnąć po takie rozwiązania, które oferują maksymalną wydajność i szybkość działania,
  • możliwość rozbudowy – sam terminal to jednak nie wszystko. Warto zadbać o możliwość podłączenia urządzeń peryferyjnych np. drukarki, skanery czy szuflady kasowe.

Podobnych parametrów powinniśmy szukać również w przypadku terminali mobilnych, które zyskują coraz większą popularność w lokalach z ogródkami i kilkoma salami. Dzięki nim możemy zdalnie przesyłać dane do głównego POSa oraz realizować wszystkie zadania sprzedażowe z jego udziałem. Sprzęt mobilny powinien odznaczać się takimi parametrami, jak:

  • komunikacja WiFi oraz BT – gwarantująca stałe połączenie z siecią i urządzeniami peryferyjnymi oraz głównym stanowiskiem sprzedażowym,
  • pojemna i wymienna bateria – co umożliwi nieprzerwaną pracę przez cały dzień,
  • wysoka jasność ekranu – zapewni dobrą widoczność w różnych warunkach oświetleniowych,
  • wbudowana, niewielka drukarka termiczna, która umożliwi obsługę zamówień bez konieczności korzystania ze stacjonarnej drukarki fiskalnej,
  • odporność na wysokie i niskie temperatury, zachlapania oraz na upadek z wysokości min. 1.5 m.
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Trwałość terminali stacjonarnych i mobilnych to przede wszystkim gwarancja nieprzerwanej pracy i bezpieczeństwo przechowywanych danych. Profesjonalny sprzęt stosowany w gastronomii został już szczegółowo przetestowany w praktyce, a jego parametry stale podążają za zmieniającymi się trendami.

Trwałe ekrany skupiające uwagę

W branży gastronomicznej coraz częściej pojawiają się również wielocalowe ekrany, które na samym początku służyły do atrakcyjnego prezentowania oferty jako elektroniczne menu boardy. Obecnie wykorzystuje się je do różnych celów, jak wyświetlanie informacji o gotowych zamówieniach – funkcja KDS, prezentowanie ofert specjalnych i promocji czy reklam partnerów. Chociaż ten sprzęt najbardziej kojarzy się z użytkowym w domach telewizorem to jednak znacznie się różni:

  • jego instalacja nie obliguje do płacenia abonamentu RTV,
  • posiada sprawność funkcjonowania w trybie 24/7,
  • jego sprawną obsługę gwarantuje zainstalowany system Windows 10 IoT,
  • zainstalowany procesor jest znacznie wydajniejszy niż te, które można znaleźć w standardowych ekranach telewizyjnych,
  • posiada optymalną wielkość i wysoką rozdzielczość, która gwarantuje dobrą widoczność oraz atrakcyjną formę prezentowania treści.

Kioski – nie tylko sprzedażowe

Znamy już te rozwiązania, coraz śmielej pojawiają się w branży. Dotychczasowi użytkownicy doceniają je przede wszystkim za zwiększenie wydajności restauracji, szybszą i sprawniejszą obsługę i skuteczne narzędzia marketingowe. Choć dla wielu przedsiębiorców wykorzystanie kiosków samoobsługowych wiąże się ze zmianą modelu biznesowego, to z pewnością będzie to sposób, który pozwoli się skutecznie rozwinąć. Najważniejszymi cechami kiosku, na które warto zwrócić uwagę są:

  • modułowe rozwiązanie – dzięki temu w dowolnej chwili będziemy mogli nie tylko zmienić jego wyposażenie w urządzenia peryferyjne, ale także możliwość montażu (np. na blacie, na ścianie czy jako kiosk wolnostojący),
  • duży, czytelny ekran – zapewni nie tylko atrakcyjną prezentację oferty i widoczność procesu zamówienia, ale także w przerwie między klientami wyświetli atrakcyjne komunikaty marketingowe,
  • system operacyjny Windows 7 lub 10 IoT – sprawi, że niemal każdy będzie w stanie skonfigurować działanie kiosku.

Kioski, które wykorzystuje się w branży gastronomicznej przyjmują wiele zamówień dziennie więc ich konstrukcja musi być przystosowana do wymagającej pracy. Tylko profesjonalne urządzenia sprawdzone w praktycznym działaniu gwarantują długą żywotność i pełną funkcjonalność.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Jako wieloletni dystrybutor sprzętu dla branży Horeca zawsze polecamy niezawodny sprzęt od profesjonalnych producentów. Korzystamy ze współpracy ze światowymi liderami w tworzeniu sprzętu specjalizującymi się w systemach POS (point of sale), w których skład wchodzą terminale POS oraz powiązane z nimi urządzenia peryferyjne. Tysiące zrealizowanych projektów potwierdzają, że najlepszym wyborem są energooszczędne urządzenia, stworzone do pracy w ciężkich warunkach przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Wybieramy modele odpowiednie dla potrzeb Klienta, które idealnie sprawdzą się w jego biznesie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.